גרטה טונברג היא "אנטישמית השבוע"
פעילת האקלים גרטה טונברג הוכרזה כ"אנטישמית השבוע" על ידי ארגון הפיקוח StopAntisemitism לאחר מעצרה בעצרת אנטי-ישראלית

טונברג "הצטרפה לשורות המפגינים עוטי הכאפיה, מביעה בחוצפה את בוזה למדינה היהודית," אמר ביום שישי ארגון הפיקוח StopAntisemitism, ימים לאחר שטונברג הייתה בין אלה שנלקחו על ידי המשטרה הדנית במהלך הפגנה באוניברסיטת קופנהגן. "היא לצערנו הפכה את הפעילות שלה לפלטפורמה לשנאת יהודים נתעבת," הוסיף הארגון.

 

"הצביעות של גרטה מוצגת במלואה כשהיא פעילה בתמיכה במנהיגי חמאס הקוראים בגלוי לרצח עם" 

 

טונברג בת ה-21 נעצרה ב-4 בספטמבר בעת שהפגינה עם הקבוצה "סטודנטים נגד הכיבוש", שקראה לאוניברסיטה לנתק כל קשר עם ישראל, כולל סיום מספר תוכניות סטודנטים בין-אוניברסיטאיות.

בין התוכניות בין אוניברסיטת קופנהגן וישראל ישנה אפילו תוכנית חילופי סטודנטים המוקדשת לנושא הדגל של טונברג - מאבק בשינויי האקלים, לפי StopAntisemitism.

"לצערנו, שנאתה של גרטה למדינה היהודית היחידה בעולם מאפילה על אהבתה לסביבה. למרות שישראל היא מנהיגה עולמית בהתמודדות עם אסונות אקלים וממהרת לסייע במשברים ברחבי העולם, גרטה מצדדת באויביהם הטרוריסטים הרצחניים," אמרה המייסדת ליאורה רז בהצהרה.

"מעשיה מדברים בקול רם יותר ממילותיה. היא טוענת שהיא דואגת לעתיד האנושות, אבל הצביעות של גרטה מוצגת במלואה כשהיא פעילה בתמיכה במנהיגי חמאס הקוראים בגלוי לרצח עם."

מעצרה של טונברג באוניברסיטת קופנהגן היה רק הופעתה האחרונה בהפגנה אנטי-ישראלית, מטרה שהיא אימצה במלוא הכוח מאז התקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "אנו דורשים שהנהלת אוניברסיטת שטוקהולם תנתק את כל הקשרים, ההסכמים והשיתופים עם מדינת האפרטהייד הרצחנית, ישראל," כתבה לאחר שהשתתפה בהפגנה באוניברסיטת שטוקהולם במאי, שם היא גם נלקחה על ידי המשטרה.

היא הצטרפה לתומכי פלסטין ימים ספורים לאחר ה-7 באוקטובר, כשפרסמה תמונה שלה מחזיקה שלט "עמדו לצד עזה" - לצד בובת תמנון, שחלק פירשו כרמז לתעמולה האנטישמית של הנאצים המתארת את רשת השליטה כביכול של היהדות בעולם. טונברג - שהיא אוטיסטית - הסירה מאוחר יותר את התמונה וטענה שהיא "לא הייתה מודעת כלל" לשימוש ההיסטורי בדימויי תמנון אנטישמיים והבהירה שהתכוונה שהוא ייצג את רגשותיה. "הצעצוע בתמונה הוא כלי שמשמש לעתים קרובות אנשים אוטיסטים כדרך לתקשר רגשות," אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE