שדה"ת השלישי העמוס בעולם מתחיל בשדרוג בסך 9 מיליארד דולר
נמל התעופה הבינלאומי דאלאס-פורט וורת' קבע את ההשקעה הגדולה ביותר שלו מאז פתיחתו בשנת 1974, שצפויה להוביל לשיפור חווית הנוסע, הרחבת הקיבולת ומודרניזציה של המקום

נמל התעופה הבינלאומי דאלאס-פורט וורת', DFW, הוא אחד ממרכזי התעופה העמוסים ביותר בעולם – והוא החל רשמית בשינוי מהפכני בעלות של 9 מיליארד דולר.

היוזמה, שנקראת "DFW קדימה", הוכרזה בסוף אוגוסט ומסמנת את ההשקעה הגדולה ביותר של השדה מאז פתיחתו בשנת 1974, ונועדה למודרניזציה של טרמינלים, הרחבת הקיבולת ושיפור חוויית הנוסע באופן כללי.

בלב השיפוץ העצום הזה נמצאת שיפוץ בעלות של 3 מיליארד דולר של טרמינל C, הטרמינל העמוס והמיושן ביותר ב-DFW. הטרמינל יעבור שיפוץ מוחלט, עם תוכניות להסיר למעלה מ-400 עמודים מפריעים, התקנת חלונות זכוכית דינמיים חדשים, והרמת הגג ליצירת סביבה מרווחת יותר. טרמינל C המחודש יכלול גם אזורי צ'ק-אין מתקדמים, דרכי ביקורת ביטחוניות ושיפורים במתקני השירותים.

"השדרוגים המדהימים וההרחבות שתכננו ברחבי שדה התעופה הולכים לשנות את חוויית הלקוח בדרכים רבות ולספק את המסגרת הנדרשת לתמיכה בצמיחה היסטורית נוספת בתעופה אל ומצפון טקסס", אמר שון דונוהיו, מנכ"ל DFW, ב-29 באוגוסט.

שדה"ת דאלאס פורט-וורת' משתדרג 

"ככל שאנו מתקרבים לשרת 100 מיליון נוסעים בשנה, הגיע הזמן ל-DFW לשפר את הטרמינלים הישנים שנותרו ולחשוב על חדשים".

DFW שירת קצת פחות מ-82 מיליון נוסעים ב-2023, מה שהציב אותו מאחורי נמל התעופה הרת'פילד-ג'קסון אטלנטה שבג'ורג'יה ונמל התעופה הבינלאומי דובאי באיחוד האמירויות בדירוג של המועצה הבינלאומית של נמלי התעופה לנמלי התעופה העמוסים ביותר בעולם.

בנוסף לטרמינל C, הפרויקט כולל הרחבות מקבילות של טרמינלים A' שיספקו לנוסעים יותר מתקנים, כולל אפשרויות קמעונאיות ואכילה חדשות, מושבים נוספים ושירותים נוספים, לפי DFW.

אחת מהתכונות הבולטות של תוכנית DFW היא הוספת טרמינל חדש, השישי, טרמינל F. הטרמינל החדש, שיבנה מאוחר יותר בעשור, צפוי להגביר עוד יותר את קיבולת השדה עם הוספת 15 שערים חדשים.

הפרויקט כולל גם שיפורים משמעותיים בשדה התעופה ועדכונים לדרכים ולמתקני חניה.

הדמיה לשדה"ת המשודרג

תוספות נוספות כוללות מתקן מרכזי לחשמל ושירותים ציבוריים שיעזור לחמם ולקרר את טרמינלים של DFW באמצעות חשמל ממקורות מתחדשים, שתי תחנות כיבוי אש חדשות לגמרי משני צידי שדה"ת ומתקני סחורות חדשים שיכפילו כמעט את קיבולת חניית מטוסי הסחורה.

לצד שדרוגים נוספים לטרמינל C, אחד חניון סמוך חדש לחלוטין ייבנה, כך אמר DFW, עם קיבולת גדולה יותר ו"טכנולוגיות ניהול חנייה מודרניות להתמודדות עם הצמיחה הנובעת מהרחבת הטרמינל".

חניון טרמינל C הנוכחי ייסגר ביום שבת, בהכנה להריסה מאוחר יותר השנה.

"אני מתרגש מאוד לקראת הבנייה הקרובה של טרמינל C מחודש בשדה התעופה DFW", אמר ראש עיריית דאלאס, אריק ל. ג'ונסון, ב-29 באוגוסט. "כעיר בינלאומית, דאלאס מתפתחת דרך הקשרים הגלובליים האפשריים באמצעות שדה התעופה השלישי העמוס ביותר בעולם. ההרחבה המונומנטלית הזו תחזק אחד מנכסי דאלאס הגדולים ביותר, ותקדם קשרים דינמיים יותר עם מדינתנו ועם העולם".

השיפוץ המלא אמור להסתיים עד 2030, לפי DFW, אך הנוסעים יחוו שיפורים בהדרגה ככל ששלבים שונים יסתיימו. למרות מורכבות הבנייה, DFW מתכננת לשמור על פעילות טיסות מתמשכת לאורך כל הפרויקט.

YOU MIGHT ALSO LIKE