הורים יהודים, מוסלמים ונוצרים משתפים פעולה נגד לימודי מגדר ומיניות לילדיהם
הקבוצה התאגדה כדי להילחם במדיניות של מחוז בתי הספר של מרילנד, שלקח מההורים את הזכות להחליט אם הילדים שלהם ישתתפו בשיעורים השנויים במחלוקת

קבוצת הורים יהודים, מוסלמים ונוצרים ממחוז בתי הספר של מרילנד מבקשים מבית המשפט העליון של ארצות הברית להגן על זכותם כהורים להוציא את ילדיהם מתוכנית לימודים על מגדר ומיניות שלדעתם אינה מתאימה לגיל.

מועצת החינוך של מחוז מונטגומרי שללה מההורים את האפשרות להוציא את ילדיהם משיעורים על ספרים העוסקים בשינויי מגדר, מצעדי גאווה והעדפות כינוי גוף עם ילדים צעירים בגיל שלוש וארבע בשנה שעברה.

כעת, חלק מהורי המחוז ממשיכים במאבקם המשפטי, ומבקשים מבית המשפט העליון לשחזר את האפשרות להוציא ילדים מהתוכנית לאחר שבית המשפט לערעורים הרביעי סירב לעשות כן בתיק 'מחמוד נגד טיילור'.

מפגינה אמריקאית נגד יוזמות DEI במוסדות לימוד (צילום: AP)

'בקט', שמייצגת את ההורים, הודיעה על החדשות ביום שישי, טוענת שאי יכולת ההורים להוציא את ילדיהם היא הפרה של חוק מרילנד, מדיניות המועצה והמלצות מנהלי בתי הספר היסודיים שלה.

ויליאם האון, עורך דין בכיר בבקט, אמר ל'פוקס ניוז' שלמחוז מונטגומרי יש "מסורת ארוכה" של התרה להורים, ולא לממשלה, להציג בפני ילדיהם נושאים רגישים על מגדר ומיניות.

"החלטת מועצת ביה"ס להוציא את ההורים מדיונים אלו מתעלמת ממסורת זו המתמשכת ומהשכל הישר", אמר. "אנו מבקשים מהשופטים לחזור בעצמם, ולאפשר להורים לגדל את ילדיהם לפי אמונותיהם".

בשנת 2022, בתי הספר הציבוריים של מחוז מונטגומרי הציגו ספרים חדשים על "הכללה" לתוכנית הלימודים של תלמידים מגן עד כיתה ה'.

לדוגמה, ספר בשם "גור גאווה" מבקש מילדים בני שלוש וארבע למצוא תמונות על פי בנק מילים שכולל "דגל אינטרסקס", "דראג קווין", "תחתונים", "עור", וגם את שם של פעיל/ת LGBTQ וזונה שהתפרסמה ברשתות. בספר אחר, נטען שרופאים רק "מנחשים" כאשר הם מזהים את מינו של תינוק נולד.

ספר בשם 'נולד מוכן: הסיפור האמיתי של ילד בשם פנלופה', מקדם מה שבקט קוראת "גישת ילד-יודע-הכי-טוב" למעברי מגדר. בחלק אחד, אם אומרת לילדיה שההחלטה לעשות שינוי לא חייבת "להיות הגיונית". מאוחר יותר בספר, כאשר ילד מסביר את המגדר שבחר למורה, המורה מתארת את עצמה כתלמידה, לומדת מניסיון הילד.

גרייס מוריסון, חברת הנהלה ב-Kids First, אגודה של הורים ומורים המקדמת הודעה ואפשרות להתנגדות בבתי הספר של מחוז מונטגומרי, סיפרה קודם כי היא נלחמת נגד מדיניות המחוז שלא עוד מאפשרת להורים לבחור שלא לכלול את ילדיהם בתוכנית הלימודים מכיוון שהתוכן יגזול מבתה בת העשר את תמימותה.

"מועצת הבית ספר מקדמת אידאולוגיה שנואה שנדחתה על ידי ממשלות ברחבי העולם ואף זכתה לביקורת מצד מנהלי המועצה עצמם כלא הולמת לקבוצת הגיל המיועדת", אמרה מוריסון ביום שישי לגבי הערעור לבית המשפט העליון. "ילדים ראויים לתקופת תמימות. בית המשפט העליון צריך לקחת את המקרה הזה, לשחזר את האפשרות להתנגד, ולתת להורים להחליט איך ומתי להציג בפני ילדיהם הקטנים בבית הספר היסודי את הנושאים הרגישים הללו".

אריק בקסטר, סגן נשיא ויועץ בכיר ב-Becket, אמר שהורים לא אמורים להיות מושבים במושב האחורי כאשר מדובר בהצגת נושאים מורכבים ורגישים בנוגע למגדר ומיניות בפני ילדיהם

"כמעט כל מדינה דורשת הסכמת הורים לפני שתלמידי תיכון יכולים להשתתף בשיעורי מיניות", הוא אמר. "ההורים אמורים להיות זכאים לפטור את ילדיהם מבית הספר היסודי כאשר הוראה קשורה מוצגת במהלך שעת הסיפור".

YOU MIGHT ALSO LIKE