צפו: הוויכוח שמתמצת את חוסר ההבנה האמריקאי לגבי המלחמה בעזה
ביל מאהר והנרי וינקלר מתווכחים על המלחמה בעזה: "האם אתה רואה את אותו הצילומים שאני רואה?"

מנחה תוכנית האירוח ביל מאהר קיים ויכוח מכבד עם השחקן הנרי וינקלר על האופן שבו ישראל צריכה לנהל את המלחמה בעזה. הפודקאסט "Club Random with Bill Maher" שחרר פרק ביום ראשון בו המנחה ראיין את וינקלר, הידוע בתפקידו כארתור "פונזי" פונזרלי בסיטקום "ימים מאושרים". במהלך הראיון, וינקלר, שהוא בעצמו יהודי, הביע את תסכולו לגבי המלחמה בעזה ומצבם של החטופים הישראלים. הוא טען לגבי הצבא הישראלי, "הם לא הולכים לחסל את חמאס, חמאס הוא רעיון, לא קבוצה של אנשים."

 

"יש פתרון פשוט מאוד לזה: תפסיקו לתקוף את ישראל". מאהר

 

מאהר הגיב בטענה שמלחמת העולם השנייה הייתה דוגמה מצוינת להרס רעיונות על ידי כיבוש משטרים והפיכת המדינות עצמן לבעלות ברית של אמריקה, אך וינקלר הציע שהשפעת המלחמה על אזרחים בעזה רק מקצינה וגורמת להם להצטרף לחמאס, "אתה לא חושב שכל האנשים האלה שהם עכשיו חסרי בית, והמשפחות שלהם נהרסו, אתה לא חושב שהם עכשיו חמאס שוב?"

הם המשיכו להתווכח האם מאהר רמז שעל ידי מחיקת מספיק עזתים, ניתן להשמיד את חמאס, האשמה שהמנחה הכחיש, וטען שהוא פשוט התנגד לרעיון שלא ניתן להרוס רעיון.

מאהר המשיך לטעון שתגובתו לאנשים המטילים ספק בהתנהלות ישראל במלחמה היא לשאול, "האם אתם יודעים מה באמת קורה מתחת לעזה ובכל המנהרות וכמה קרובות הן? גם אני לא יודע, אבל אתם יודעים מי כן יודע? צה"ל. עכשיו האם הם מושלמים? בהחלט לא, אבל שוב, הם לא אלה שהורגים אזרחים בכוונה. הם מנסים לא להרוג אזרחים. אם אתה לא מבין את ההבדל הזה, מבחינה מוסרית, אז אתה מאוד מבולבל מבחינה מוסרית."

 

 

"האם אתה צופה באותם צילומים שאני צופה בהם?" שאל וינקלר.

"אתה חושב שהם מנסים להרוג אזרחים?" השיב מאהר.

"אני חושב שזה חסר הבחנה," אמר וינקלר.

"זה מה שמלחמה היא," השיב מאהר. "מלחמה הופכת לזה. אין מלחמה שתוכל לציין שלא הייתה כזו. שרמן שרף את אטלנטה עד היסוד וזה לא היו רק אנשי הצבא שהוא הרג. זה חבל, אבל שוב, יש פתרון פשוט מאוד לזה: תפסיקו לתקוף את ישראל. יהודים פעם ידעו את זה."

וינקלר ומאהר הביעו את הכבוד ההדדי שלהם זה לזה, והשחקן אמר, "אני לא מסכים קצת עם מה שאתה אומר, אני לא חושב שראש ממשלת ישראל ברגע זה הוא אדם בעל נשמה."

"גם זה יכול להיות נכון," אמר מאהר. "לא אמרתי שהוא לא, ואפילו לא אמרתי שהוא לא עשוי לעשות מה שהצעת שהוא עשוי לעשות. מה שאמרתי הוא שגם אם הדברים האלה נכונים, יכול להיות נכון גם שזו המדיניות הנכונה, שאני מאמין שהיא כן. אני חושב שהלכתם 11 חודשים לעשות את זה, בואו נסיים את זה בזמן שאנחנו שם.

YOU MIGHT ALSO LIKE