'שפל היסטורי' בשיעור הילודה: האם ארה"ב צריכה עוד ילדים?
מומחית לדמוגרפיה חברתית התייחסה לחשש העתידי של מחסור בכוח העבודה ועצירת הפיתוח הכלכלי, והצביעה על ה'לייט בלומרס' שבסופו של דבר כן יקימו משפחה

שיעור הילודה בארצות הברית הגיע לשפל של כל הזמנים. רבים חוששים שהירידה עלולה להוביל לעצירה בפיתוח הכלכלי ולמחסור בכוח עבודה, כאשר אילון מאסק תיאר את זה לא פעם כ"הסכנה הגדולה ביותר שהציוויליזציה נתקלת בה".

אז, האם עלינו להביא יותר ילדים לעולם?

לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, שיעור הפריון הכללי בארצות הברית ירד ב-3% בין שנת 2022 ל-2024, אבן דרך שהם תיארו כ"שפל היסטורי". אך בעוד שסטטיסטיקות אלו עשויות להיות מזעזעות, לסלי רוט, מומחית לדמוגרפיה חברתית, אמרה שאין צורך לדאוג.

"אנחנו לא באמצע קטסטרופת ילודה", אמרה רוט, פרופסור עוזרת באוניברסיטת קולורדו בולדר.

שיעור הילודה נמצא ב'שפל היסטורי'

"אם אתה מסתכל רק על פרק זמן זה, שבו הגדולים כבר הביאו ילדים והצעירים עדיין לא מוכנים להתחיל, זה נראה כאילו אף אחד לא מביא ילדים לעולם. זה מה שקורה עם המדד השנתי של הפריון כרגע וזה המקום שבו אנחנו רואים הרבה חרדה".

במילים אחרות, כפי שאנשים ממשיכים להביא ילדים מאוחר יותר, רוט אמרה שאנחנו בתקופה של פריון נמוך כאשר הדור הבא ממתין להתחיל את משפחותיהם. "אם שיעור הפריון הכולל היה 1.6 בכל שנה לאורך זמן רב, כן, האוכלוסייה הייתה מצטמצמת", אמרה רוט.

"אבל אנחנו לא יודעים אם זה יקרה. יש לנו ראיות שאנשים ממתינים להביא ילדים, אבל אנחנו לא יודעים אם זה אומר פחות ילדים", הוסיפה.

עם זאת, באור של סטטיסטיקות אלו, רוט אמרה שאנחנו רואים עלייה באידאולוגיה פוליטית הידועה כפרו-נטליזם. "פרו-נטליזם זה לא רק הרעיון שאנשים צריכים להביא ילדים, זה הרעיון שאנחנו צריכים להנדס את שיעורי הילודה כדי להגיע ליעדים מסוימים לטובת החברה".

רוט הדגישה את עלייתן של "נשות טראד" ברשתות החברתיות כראיה לכך, והביעה דאגה לגבי משמעות האידאולוגיות הללו לנשים: "זה עוסק בלהביא בושה על נשים שלא מביאות ילדים ולנסות לחזור לתקופה שבה להביא ילדים הייתה חובה עבור נשים כדי להשתתף בחברה, וזה הכל בא בזמן שהאוטונומיה הרפרודוקטיבית כבר נמצאת תחת איום".

במקום להתמקד בשיעורי הילודה, רוט אמרה שעלינו להתמקד ביישום מדיניות שתקל על אנשים לטפל בילדים שכבר יש להם: "בריאות אוניברסלית או חופשת הורות אוניברסלית. שיפור שיעורי תמותת תינוקות. ואנחנו צריכים להמשיך לוודא שאנשים יש להם גישה לתכנון משפחתי כך שאנשים יוכלו להביא ילדים כאשר הם רוצים ולהימנע מלהביא ילדים כאשר הם לא רוצים".

YOU MIGHT ALSO LIKE