דרישה ממושל קליפורניה: תאסור על המשטרה להשתמש ברובוטים חמושים
האיגוד האמריקאי לזכויות האזרח שלח מכתב למושל גווין ניוסום ואזהיר כי שימוש מרחוק ברובוט רק יביא לשימוש גבוה יותר בכוח מצד המשטרה

פעילים מזהירים את תושבי קליפורניה שעשויים לראות בקרוב ברחובות כמו כלבים רובוטים שיתוכנתו להיות שוטרים ברחובות.

במכתב שפורסם בתקשורת, האיגוד האמריקאי לזכויות האזרח, ה-ACLU, הדגיש את הסיכונים הנשקפים מהפעלת מכשירים רובוטיים מזוינים, במיוחד שימושם על ידי כוחות הביטחון ברחבי המדינה.

"קל מדי ללחוץ על הדק", נטען במכתב של ה-ACLU. "אם המשטרה יכולה להרוג מרחוק וללא סיכון, זה בלתי נמנע שהם יהרגו יותר לעיתים קרובות".

המכתב, שנשלח למשרדיו של מושל קליפורניה גווין ניוסום ב-6 בספטמבר, היה בתמיכה בהצעת חוק שנמצאת כעת בשיקול דעתם של מחוקקי מדינת קליפורניה.

החקיקה, שכבר עברה בסנאט של המדינה ובאספה הכללית, תאסור על פרטים וארגונים, עם יוצא מן הכלל של חברות שנמצאות כעת תחת חוזה עם משרד ההגנה, מ"להפעיל מכשיר רובוטי או כלי טיס לא מאויש שמצויד או מותקן עם נשק".

כלב רובוט משטרתי בצרפת

לניוסום יש עד ה-30 בספטמבר לחתום או להטיל וטו על ההצעה, אך גופי אכיפת החוק התנגדו להצעה וניסו להוציא את עצמם מהאיסור.

לפי ה-ACLU, תיקונים שרצו תחנות המשטרה בקליפורניה "היו מאפשרים להם לשלוח 'שוטרי רובוט רוצחים' לקהילות קליפורניה שכבר נפגעו מאכיפת חוק תוקפנית ושימוש יתר בכוח". התיקונים הללו נדחו מאוחר יותר על ידי חברת האספה המדינית אקילה וובר.

במכתב שנשלח לאחר מכן, המשטרה הביעה את התנגדותה להצעת החוק וטענה שהיא תמנע מהם "להשתמש בכוח פחות קטלני", כמו רימוני הלם, נגד חשודים חמושים.

הם טוענים כי זה "ידרוש מהשוטרים לחשוף את עצמם לירי ולמצבים מסוכנים לחיים... במקום להשתמש בטכנולוגיה מרוחקת כדי להביא לסיום מצב מסוכן באופן בטוח".

ה-ACLU אמרה כי אם יינתן לשוטרים להשתמש במכשירים רובוטיים מזוינים, זה "יחמיר את המגפה של שימוש בלתי מוצדק בכוח מצד המשטרה במדינה זו".

ההתנגדות שלהם נבעה גם מדאגות רחבות יותר לגבי "המיליטריזציה של כוחות המשטרה".

"במקום להוציא מיליוני דולרים מכספי המשלמים על חימוש שוטרים ולדחוף את המשטרה לראות את עצמה כ'במלחמה' עם הקהילות, תמכנו באופן עקבי בהשקעה מחושבת מחדש של דולרים יקרים אלה בשירותים תומכי חיים שנודע כי הם משפרים באופן משמעותי את הביטחון הציבורי, כמו תמיכה בדיור, הזדמנויות תעסוקה, ופיתוח קהילתי", אמרה ה-ACLU.

למרות ששימושם במצבים צבאיים ידוע יותר, השימוש בטכנולוגיה רובוטית על ידי כוחות האכיפה אינו פיתוח חדש.

ב-2016, מחלקת המשטרה של דאלאס השתמשה ברובוט עם חומרי נפץ כדי לנטרל את הצלף שירה על חמישה שוטרים במהלך הפגנה.

"לא ראינו אופציה אחרת מלבד להשתמש ברובוט שלנו ולהניח מכשיר עליו שלו כדי שיתפוצץ במקום שבו החשוד היה", אמר ראש משטרת דאלאס, דייוויד בראון, לאחר האירוע.

לאחרונה, מחלקת המשטרה של ניו יורק הפעילה רובוט אבטחה "לחלוטין אוטונומי" לסיור בתחנת הרכבת התחתית בטיימס סקוור.

YOU MIGHT ALSO LIKE