החשוד הפקיסטני שרצה לבצע פיגוע בברוקלין ב-7 באוקטובר: קיבל אשרת סטודנט
החשוד בן ה-20, שהגיע לטורונטו במאי 2023 עם ויזת סטודנט, תכנן להגיע עם רובים וסכינים אל מרכז יהודי בניו יורק או ביום השנה לטבח שמחת תורה או 4 ימים לאחר מכן, אז יחול יום כיפור

החשוד הפקיסטני שנעצר בשבוע שעבר בקוויבק, קנדה, ומואשם כי תכנן לבצע פיגוע במרכז יהודי בברוקלין ביום השנה לטבח שמחת תורה – הגיע לקנדה על ידי ויזת סטודנט. כך אמר שר ההגירה הקנדי מארק מילר ביום שלישי.

מילר אמר שמוחמד שהזב ח'אן בן ה-20 קיבל ויזת סטודנט במאי 2023 והגיע לטורונטו ביוני אותה שנה. מילר אמר שהוא לא יספק פרטים נוספים מכיוון שהמקרה נמצא בפני הבתי המשפט.

הרשויות בארה"ב טוענות שח'אן תכנן להשתמש בכלי נשק חמים ובסכינים כדי לבצע אירוע רב-נפגעים בתמיכת הג'יהאד האסלאמי, זאת כאמור ביום השנה לטבח ה-7 באוקטובר.

ברוקלין (צילום: AP)

מפלגת האופוזיציה השמרנית בקנדה דרשה שהממשלה תענה על שאלות לגבי איך ח'אן הורשה להיכנס למדינה.

"אנו לוקחים כל פרצת אבטחה וכל כניסה לקנדה ברצינות רבה", אמר מילר. "בואו לא נהיה תמימים. אדם נחוש יכול להשיג גישה למדינה זו, וזו האחריות של שירותי הביטחון בתוך המדינה שלנו לעצור את האדם הזה אם הוא מבצע פשע או אם הוא עומד לבצע פשע".

בנובמבר 2023, חאן החל לכאורה לדון בתמיכתו בדאע"ש באפליקציית מסרים מוצפנת עם שני אנשים שהיו, מבלי שידע, קציני אכיפת חוק סמויים. חאן אמר לקצינים כי הוא מנסה ליצור "תא אמיתי לא מקוון" של דאע"ש שיתקוף מוסדות יהודיים סביב עיר שלא צוינה בשמה, לפי מסמכי בית המשפט, והורה לקצינים לקנות נשק חם עבור אותן מתקפות.

חאן לכאורה אמר לקצינים כי הוא רוצה לבצע את המתקפות ב-7 או ב-11 באוקטובר, כי "ב-7 באוקטובר בטוח יהיו להם כמה הפגנות וה-11 באוקטובר הוא יום כיפור," חג יהודי מרכזי.

מוקדם יותר השנה, אב ובנו נעצרו בגין תכנון לבצע פיגוע טרור בטורונטו.

לאב, אחמד פואד מוסטפא אלדידי, יש אזרחות קנדית אך לבנו, מוסטפא אלדידי, אין. האב מואשם גם בביצוע תקיפה מחמירה ב-2015 לטובת דאע"ש במקום מחוץ לקנדה.

YOU MIGHT ALSO LIKE