עשרות מאושפזים ברחבי ארה"ב – גם בקליפורניה: ריקול לשני מותגי ביצים
בדיקה של הרשויות מצאה עקבות חיוביות לחיידק הגורם לדלקת בקטריאלית נפוצה – מה שגרר הכרזה לריקול כולל לכל חפיסות הביצים המדוברות בכל הגדלים והתאריכים

ריקול הוכרז על שני מותגים של ביצים שהוסרו ממדפי החנויות שמוכרות את החפיסות – וויסקונסין, אילינוי ומישיגן, בעקבות חשש להימצאות סלמונלה.

65 אנשים מתשע מדינות שונות בארצות הברית, כולל השלוש הנ"ל, חלו מאותו זן של סלמונלה, כאשר 42 מהחולים היו מוויסקונסין ו-11 מאילינוי.

גם תושבים בקליפורניה, קולורדו, איווה, מינסוטה, יוטה ווירג'יניה נפגעו – כאשר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, אמר כי 24 אנשים אושפזו. לא דווח על מקרי מוות.

בהודעה שפורסמה ביום שישי, מנהל המזון והתרופות, ה-FDA, אמר כי ביצים מהמותגים Milo's Poultry Farms ו-Tony's Fresh Market, שמופצות על ידי Milo's Poultry Farms LLC, הוכרזו תחת ריקול בשלושת המדינות בהן הן נמכרות.

לפי ה-CDC, זן הסלמונלה נמצא במתקן האריזה ובבית התרנגולות ב-Milo's Poultry Farms בוויסקונסין.

צריכת מזון מזוהם בסלמונלה יכולה להוביל לסלמונלוזיס, אחת הדלקות הבקטריאליות הנפוצות ביותר הנגרמות על ידי מזון. התסמינים כוללים בדרך כלל שלשולים, כאבי בטן וחום, שעשויים להופיע שש שעות עד שישה ימים לאחר צריכת המזון המזוהם, אמרה השירות לבטיחות מזון ובדיקות.

רוב האנשים הנגועים מחלימים תוך ארבעה עד שבעה ימים ללא טיפול, אך חלק מהאנשים - במיוחד ילדים מתחת לגיל 5, מבוגרים מעל גיל 65, ואנשים עם מערכת חיסון חלשה - עשויים לחוות מחלה חמורה יותר.

המוצרים המושפעים כוללים את כל גדלי הקרטונים וכל סוגי הביצים המתויגות Milo's Poultry Farms, כל גדלי הקרטונים של ביצים ממותגות Tony's Fresh Market, וכל חפיסות הביצים להפצה של שירותי מזון קמעונאי. הריקול כולל את כל תאריכי התפוגה.

ה-FDA אמרה כי הריקול הוכרז לאחר שהודיעה לחברה כי דגימות סביבתיות נבדקו חיוביות לחיידק.

מאז, Milo's Poultry Farm הפסיקה את הייצור וההפצה, אמר ה-FDA, ועתידה לעבור "בדיקות וחיטוי נאותים של חוות וציוד עיבוד".

לצרכנים שרכשו את הביצים המדוברות מומלץ שלא לצרוך אותן. עליהם לזרוק אותן לפח או להחזיר לנקודות הרכישה, וכמובן גם לשטוף כל משטח שהביצים נגעו בו.

YOU MIGHT ALSO LIKE