נחשף: זוג צרפתי הצטרף לתא טרור איראני – ותכנן להתנקש ביהודים וישראלים
בני הזוג בשנות ה-30 לחייהם גויסו על ידי סוכנים של שירות הביון האיראני והחלו לפעול באיסוף מידע ותכנון ביצוע פיגועים נגד מטרות יהודיות וישראליות ספציפיות

רשויות החוק בפריז עצרו בחודש מאי והאשימו זוג המעורב בתוכנית איראנית לרצוח ישראלים ויהודים בגרמניה ובצרפת – כך סיפרו מקורות משטרה מקומיים לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

הרשויות האשימו את עבד אלכרים ס. בן ה-34 ואת בת זוגו סברינה ב., בת 33, ב-4 במאי בשיתוף פעולה עם ארגון טרור פלילי והכניסו אותם למעצר מוקדם לפני המשפט.

התיק, הידוע בשם "מרקו פולו" ונחשף לראשונה ביום חמישי על ידי אתר החדשות הצרפתי Mediapart, מעיד על התגברות עידוד הטרור באירופה על ידי מימון של איראן, כך לפי דוח של המנהלת הכללית לביטחון פנים של צרפת ש-AFP עיינה בו.

יחידת העילית של משטרת צרפת (צילום: AP)

"מאז 2015, שירותי הביון האיראניים חידשו את מדיניות ההרג הממוקדת", כתבה הסוכנות הביטחונית הצרפתית, והוסיפה כי "האיום החמיר שוב בהקשר של מלחמת ישראל-חמאס".

המטרה הנטענת של המודיעין האיראני הייתה לפגוע באזרחים ולזרוע פחד באירופה בקרב האופוזיציה הפוליטית של המדינה וכן בקרב יהודים וישראלים.

עבד אלכרים ס. נידון בעבר לעשר שנות מאסר על רצח במרסיי ושוחרר בתנאי ביולי 2023.

הוא מואשם בכך שהיה הפעיל העיקרי בצרפת של תא טרור שנתמך על ידי איראן שתכנן מעשי אלימות בצרפת ובגרמניה.

חבר הארגון שיש בכלא היה זה שחיבר בין אלכרים לבין רכז תא הטרור, שהוא סוחר סמים גדול מאזור ליון שככל הנראה ביקר באיראן במאי האחרון.

הקבוצה תכננה לתקוף עובד לשעבר של חברת ביטחון ישראלית הממוקמת בפריז ושלושה מעמיתיו המתגוררים בפרוורי פריז.

שלושה אזרחים ישראלים-גרמנים במינכן ובברלין היו גם הם בין המטרות.

חוקרים מאמינים שעבד אלכרים ס. עשה מספר טיולים לגרמניה כדי לאסוף מידע, למרות העונש העל תנאי שלו, כולל נסיעות לברלין עם אשתו. הוא הכחיש את ההאשמות ואמר שפשוט היו לו קניות לבצע.

הרשויות הצרפתיות מייחסות גם לתא את התכניות להצית ארבע חברות בבעלות ישראלית בדרום צרפת בין סוף דצמבר 2023 לתחילת ינואר 2024, אמר מקור במשטרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE