זה כנראה השבוע הגרוע ביותר של האריס בסקרים
מאז פרישתו של ביידן, סגניתו והמפלגה כולה נהנו מגל תמיכה גדול – אך אחרי כחודש וחצי נראה שההתלהבות הצטננה והמועמדת הדמוקרטית רואה ירידה קבועה בסקרים

תקופת ירח הדבש של קמלה האריס בדרכה אל הבית הלבן נראית כאילו הסתיימה, זאת כאשר השבוע האחרון סגנית הנשיא ראתה צניחה בסקרים בעוד שיריבה הרפובליקני החל לצבור שוב תאוצה.

האריס ובן זוגה למירוץ לשנת 2024, טים וולז, נהנו מגל תמיכה והתלהבות שהייתה חסרה בקמפיין הבחירות של ג'ו ביידן, כמובן לפני שפרש מהמירות ב-21 ביולי.

אך בשבעת הימים האחרונים, האריס נתקלה במספר בעיות שמאיימות לפגוע במסע הבחירות שלה לשנת 2024.

בין הבעיות הללו נכללות ביקורות כנגדה וכנגד ממשל ביידן לאחר ששישה בני ערובה ישראלים הוצאו להורג על ידי מחבלי חמאס בתוך מנהרה ברפיח – אותו מקום שבו האריס הזהירה בעבר את ישראל כי זו תהיה "טעות" לצאת לפעולה צבאית בעיר הדרומית ברצועה.

האריס רואה ירידה בסקרים

כמו כן, בשבוע שעבר נראה כי משפחות חיילי ארה"ב שנהרגו בפיגוע ההתאבדות בנמל התעופה קאבול באוגוסט 2021 במהלך הנסיגה הכאוטית מאפגניסטן, מתאחדות כדי לגנות את האריס בתגובה לביקורתה על הביקור האחרון של דונלד טראמפ בבית הקברות ארלינגטון.

האריס גם רואה כמה אותות אזהרה בסקרים, כולל טראמפ שמצמצם את הפערים שהסגנית נשיא נהנתה מהם על פני המועמד הרפובליקני, כמו גם סוקרים שונים שמציעים כי הנשיא לשעבר הוא כעת המועדף במרוץ הצמוד.

קרל קוואלי, פרופסור למדע המדינה באוניברסיטת צפון ג'ורג'יה, אמר שהמרוץ בין האריס לטראמפ הפך ל"ספרינט קלאסי לקו הסיום של חודשיים" וכי התלהבות למסע הבחירות הדמוקרטי מתחילה לדעוך.

"לא משנה מה, בשבוע האחרון או כך, התנופה של האריס נעצרה ואפשר לומר שהתהפכה לפחות במידה מסוימת", קוואלי אמר ל'ניוזוויק'. "הם (האריס וולז) כבר לא נהנים מהזרקור לבד".

טי.ג'יי. מקורמק, מומחה תקשורת רפובליקני, אמר שלאחר "המראה אסטרטגי" למסע הבחירות שלה, כל "ימים פחות מוצלחים יחשבו לשבוע רע" עבור הסגנית לנשיא.

"עבור מועמדת שהתפנקה, העולם האמיתי יכול להיות דבר נורא, במיוחד כשהעולם הזה כולל מספר מלחמות על חזיתות מרובות, בני ערובה שנרצחו וחברות סקרים שחותכות מדינות מתנדנדות בסכינים", מקורמק אמר לניוזוויק. "קמלה אהבה את הבמה הגדולה, עכשיו היא בחפירות".

קמלה האריס וטים וולז (צילום: Getty Images)

ב-2 בספטמבר, סקר של ActiVote ששאל 1,000 בוחרים הראה שהיתרון הקודם של 5 נקודות של האריס על פני טראמפ מסוף אוגוסט, "נקטע באופן קבוע" לפחות מ-2 נקודות.

במקומות אחרים, דגם חיזוי הבחירות לשנת 2024 שנוצר על ידי הסטטיסטיקאי הרפובליקני נייט סילבר מראה שהסיכויים של טראמפ לנצח במרוץ של נובמבר השתפרו בשבעת הימים האחרונים.

ב-1 בספטמבר, סילבר אמר שהדגם שלו הראה שהסיכויים של טראמפ לקבל את הקולות הנדרשים מבחינה אלקטורלית עמדו על 55.8 אחוז, לעומת 44 אחוז להאריס. נכון ל-5 בספטמבר, הסיכויים של האריס לנצח ירדו ל-39.7 אחוז, בעוד שהסיכויים של טראמפ עלו ל-60.1 אחוז.

זאת למרות שהאריס מובילה בסך הכל בסקרים הארציים, כאשר התוצאות במירוצים בשדות הקרב הופכות למשמעותיות יותר.

לעומת זאת, דגם החיזוי של 538 מציע שהסיכויים של האריס לנצח הם 57 אחוז, עם טראמפ שניתן לו סיכוי של 42 אחוז.

אתר ההימורים המקוון Polymarket, בשבעת הימים האחרונים, גם הגביר את הסיכויים של טראמפ לנצח את האריס. ב-1 בספטמבר, הפלטפורמה, שבה משתמשים יכולים להמר ב"כן" או "לא" על הסבירות של אירועים עולמיים, חזתה לטראמפ סיכוי של 50 אחוז לנצח בבחירות, עם האריס על 48.

YOU MIGHT ALSO LIKE