צרפת מזועזעת: הבעל הזמין כ-70 גברים לאנוס את אשתו במשך שנים
ביום חמישי נפתח המשפט נגד דומיניק פליקו שהיה נשוי לג'יזל במשך 50 שנה, כאשר בעשור האחרון הוא נחשד כי נתן לה כמויות גדולות של סמים שעילפו אותה, וכך לא הייתה מודעת להתעללות המינית שהיא חווה

אישה צרפתייה שטוענת כי בעלה לשעבר התעלל בה כאשר הזמין למעלה מ-70 גברים שיאנסו אותה, העידה בפעם הראשונה בבית המשפט ביום חמישי.

ג'יזל פליקו בת ה-72 טוענת כי הורדמה ונאנסה לאחר שבעלה לשעבר, דומיניק פליקו, הזמין באופן מקוון עשרות גברים להשתתף בהתעללות בה. דומיניק גם צילם את המעשים החשודים, שהמשטרה השתמשה בהם בסופו של דבר כדי לעצור אותו ועוד עשרות נאשמים בגין אונס מחמיר לאחר שנתיים של חקירה.

דומיניק, גם הוא בשנות ה-70 לחייו, נטען כי גייס לפחות 72 גברים נוספים מ-2011 עד 2020 לתקוף את אשתו. מבין החשודים, המשטרה הצליחה לאתר 50 מהגברים לפני המשפט.

בספטמבר 2020, דומיניק נכנס לרדאר של המשטרה לאחר שנתפס מצלם תמונות של מפשעות נשים בסופרמרקט. השוטרים גילו אז אלפי תמונות וסרטונים במכשירים האישיים שלו המתעדים תקיפה מחמירה נגד ג'יזל.

ג'יזל פליקו ביום הראשון למשפט נגד בעלה לשעבר (צילום: AP)

"זה בלתי נסבל", אמרה ג'יזל. "יש לי כל כך הרבה לומר שלא תמיד יודעת מאיפה להתחיל".

ג'יזל ודומיניק היו נשואים 50 שנה עד 2020, כאשר המשטרה חשפה את היקף ההתעללות המשוערת. לשניים יש שלושה ילדים יחד.

"עבורי, הכל קורס", העידה ג'יזל. "אלה סצנות של ברבריות, של אונס".

עורכי דין של ג'יזל טענו כי היא הורדמה כל כך כבד מגלולות מרוסקות שלא הייתה מודעת לכך שנאנסה במשך כמעט 10 שנים בביתה. היא ויתרה על זכותה המשפטית למשפט סגור בתקווה שהעדות הציבורית שלה תחסוך מניצולי פשעים מיניים דומים.

טוקסיקולוג שהוזמן להעיד ביום חמישי טען כי ניתנה לה "תערובת" של תרופות שיכולות לגרום להתעלפות: טמסטה, זולפידם, תרופות היפנוטיות ותרופות נגד חרדה. ג'יזל הודתה כי יש לה חורים בזיכרון במהלך השנים שבהן התרחשו ההתעללויות המשוערות.

דומיניק שיתף עם המשטרה כי היו לו כללי בית מסוימים לאנסים המשוערים, כולל לא להגיע עם בושם או ריח כלשהו ולשטוף ידיים היטב. כמו כן, הגברים היו צריכים להסיר את בגדיהם לפני כניסתם לחדר השינה שלהם.

ג'יזל פליקו ביום הראשון למשפט נגד בעלה לשעבר (צילום: AP)

היא חלתה בלפחות ארבעה מחלות מין במהלך ההתעללויות שנמשכו כמעט עשור, לפי מומחה רפואי. האנסים המשוערים נאלצו על ידי דומיניק לא ללבוש קונדומים, כולל אחד שנטען כי היה חיובי ל-HIV. העברת HIV אינה עבירה פלילית בצרפת למעט בנסיבות מסוימות.

"הוקרבתי על מזבח הפשע", העידה ג'יזל. "הם ראו בי כמו בבובת סמרטוטים, כמו בשקית זבל".

מספר הנאשמים, בגילאים 22 עד 70, טענו כי הם הוטעו על ידי דומיניק להשתתף בהתעללות. חלקם נאלצו לחכות עד 90 דקות בסמוך עד שג'יזל התעלפה.

"הגברים האלה נכנסו לביתי, כיבדו את הפרוטוקול שהוטל. הם לא אנסו אותי עם אקדח לראש. הם אנסו אותי במלוא התודעה", העידה ג'יזל. "למה הם לא הלכו לתחנת המשטרה? אפילו שיחת טלפון אנונימית הייתה יכולה להציל את חיי".

המשפט, שהתחיל ביום שני, מתוכנן להימשך במשך ארבעה החודשים הבאים. אם ימצאו אשמים, כל נאשם עומד בפני עד 20 שנות מאסר.

YOU MIGHT ALSO LIKE