מג'ניפר לופז, טום הארדי ועד בראדלי קופר: מאות כוכבים קוראים לביידן לעצור את אספקת הנשק לישראל
יוזמת Artists4Ceasefire החתימה כמעט 500 חברים בתעשיית הבידור שנתנו את שמם והצטרפו לקריאה ל"הפסקת אש עכשיו, עצירת הנשק והצלת חיים"

למעלה מ-470 חברי תעשיית הבידור בהוליווד חתמו על יוזמה חדשה של 'אמנים למען הפסקת אש' – קולקטיב תעשייתי שדוחף לסיום המלחמה בעזה – כאשר כעת הם שמים על המוקד לעודד את הממשל האמריקאי להפסיק את מכירת הנשק לישראל.

הקבוצה השיקה קריאה לפעולה עם המסר: "הפסקת אש עכשיו, עצרו נשק, הצילו חיים" – הטוענת כי לדבריהם "העברות הנשק מפירות חוק אמריקאי ובינלאומי", זאת בהתייחס לחוקים שאוסרים על פגיעה בזכויות אדם כולל תקיפת בתי ספק ובתי חולים ועוד.

בין השמות הגדולים שחתמו על המסמך היו האקטיביסטים הידועים מארק ראפרלו, סינתיה ניקסון, חואקין פיניקס, קייט בלאנשט, ג'נה אורטגה והאחיות בלה וג'יג'י חדיד. עוד שמות היו ג'ניפר לופז, בן אפלק, אדם למברט, אריאנה גרנדה, בראדלי קופר, דרייק, דואה ליפה, מקלמור, סלנה גומז, טום הארדי ועוד.

ג'ניפר לופז, טום הארדי, בראדלי קופר

ראפאלו, פעיל ותיק לזכויות הפלסטינים ומתנגד לצבא ישראל, ואחד המובילים במאבק להפסקת אש ואמברגו על ישראל, כתב:

"הדרישה שלנו פשוטה - על מנהיגינו הנבחרים לאכוף את החוקים ההומניטריים האמריקאיים והבינלאומיים הקיימים האוסרים על שימוש בסיוע צבאי לביצוע 'הפרות חמורות של זכויות אדם'", אמר ראפאלו. הוא ציין שבריטניה הודיעה לאחרונה שהיא מעכבת 30 רישיונות יצוא נשק לישראל, מה שהוא אמר ש"זה לא מספיק, אבל זה התחלה, ויותר ממה שארה"ב, הספקית הגדולה ביותר של נשק ואמצעי לחימה לנתניהו ולמדינת ישראל, עשתה".

רופאלו בהצהרתו טען שלדעתו, ממשלת ארה"ב מחזיקה ב"קלפים להשגת הפסקת אש קבועה", הוא הוסיף. "אנחנו ממשיכים לשמוע שהם עובדים מסביב לשעון כדי להשיג הפסקת אש. בואו נהיה ברורים: לביידן כבר יש את הסמכות להתנות או לחתוך את הסיוע הצבאי התוקפני לישראל אם נתניהו יסרב לקבל הפסקת אש קבועה".

יוזמת Artists4Ceasefire זכתה לתגובה חזקה מקואליציית מנהיגי תעשיית הבידור שהתאחדו לאחר התקפות ה-7 באוקטובר כדי להתמודד עם העלייה המזעזעת באנטישמיות בארה"ב ובעולם.

מארק ראפאלו 

בהצהרה, הקואליציה הזו כינתה את ההצהרות של 'אמנים למען הפסקת אש' כ"חוסר הגיון אנטי-אמריקאי מסוכן, בור ולא מושכל" שמהווה "אנטישמיות מוסווה באנטי-ציונות".

"חמאס שבר את הפסקת האש ב-7 באוקטובר על ידי רצח היהודים הרבים ביותר בפעם אחת מאז השואה, ולהבהיר, חמאס הוא אויב של שני הצדדים, הישראלים והפלסטינים, שכל אחד מהם מחפש קיום משותף שלום. בסוף השבוע האחרון נודע לנו על ההוצאות להורג המחרידות של שישה חיים יפים ותמימים, כולל הרש גולדברג-פולין, אזרח אמריקאי, בידי חמאס. על כולנו להתמקד במאמצים שלנו להבטיח את שחרור שבעת האמריקאים שעדיין נחטפו בעזה - ו-90 החטופים האחרים", אמרה ההצהרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE