רופאה תכנס לכלא על הכאת שוטרת במהומות הקפיטול
רופאה ממסצ'וסטס שהכתה שוטרת במהלך התקפת המון על הקפיטול של ארה"ב נידונה ביום חמישי לתשעה חודשי מאסר ולאחר מכן תשעה חודשי מעצר בית

רופאה ממסצ'וסטס שהכתה שוטרת במהלך התקפת המון על הקפיטול של ארה"ב נידונה ביום חמישי לתשעה חודשי מאסר ולאחר מכן תשעה חודשי מעצר בית. ג'קלין סטארר הייתה בקרב המון המתפרעים בתוך הקפיטול ב-6 בינואר 2021, כאשר היכתה את השוטרת באגרוף קפוץ וצעקה קללה גסה.

סטארר אמרה לשופט המחוזי טימותי קלי כי היא אינה גאה במעשיה באותו יום, כולל ה"מפגש המצער" שלה עם השוטרת. "אני מקבלת אחריות מלאה על מעשיי באותו יום, ואני באמת מאחלת שההיגיון היה גובר על הרגשות שלי," אמרה.

סטארר גם פנתה להתנצל בפני השוטרת שאותה תקפה. השוטרת, שזוהתה רק בראשי התיבות שלה בתיקי בית המשפט, אמרה לשופט כי חששה לחייה כאשר היא ושוטרים אחרים נלחמו במשך שעות כדי להגן על הקפיטול מפני המון תומכי דונלד טראמפ.

"האם את באמת לוקחת אחריות על מעשייך או שאת פשוט הולכת להגיד: 'זו לא הייתה אשמתי. לחימה או בריחה'?" שאלה השוטרת את סטארר לפני שפנתה לבית המשפט. סטארר, בת 70 מאשלנד, מסצ'וסטס, הודתה באשמה באפריל בשמונה האישומים, כולל אישום פלילי של תקיפה, ללא הסכם טיעון עם התביעה.

 

עורכי הדין של סטארר אמרו כי היא מכירה בכך שכנראה טיפלה במטופל האחרון שלה. "חוסר יכולתה לעשות את העבודה שהיא כל כך אוהבת השאיר חור גדול מאוד בחייה שהיא מתקשה למלא," הם כתבו.

 

התובעים המליצו על עונש מאסר של שנתיים ושלושה חודשים לסטארר, רופאה שעסקה בעיקר ברפואת התמכרויות לפני מעצרה. עורכי הדין של סטארר ביקשו מהשופט לגזור עליה מעצר בית במקום מאסר. 

רשומות רישוי מקוונות מצביעות על כך שסטארר הסכימה בינואר 2023 שלא לעסוק ברפואה במסצ'וסטס. המדינה הנפיקה לה רישיון רפואי ב-1983.

סטארר השתתפה בעצרת "עצרו את הגניבה" של הנשיא דאז טראמפ ליד הבית הלבן ב-6 בינואר לפני שהצטרפה להמון מחוץ לקפיטול. היא נכנסה לבניין דרך דלתות הרוטונדה כ-15 דקות לאחר שנפרצו.

ברוטונדה, סטארר הצטרפה למתפרעים אחרים בניסיון לדחוף מעבר לשוטרים ששמרו על מעבר למשרדה של יו"ר בית הנבחרים דאז, ננסי פלוסי. סטארר דחפה דרך מתפרעים אחרים כדי להגיע לחזית קו המשטרה, שם צעקה על השוטרים. כאשר מתפרע אחר ניסה לעצור אותה, סטארר תפסה את זרועו של אותו אדם, דחפה אותה למטה ואז דחפה כנגד קו המשטרה. כאשר אחד השוטרים דחף את סטארר לאחור, היא הסתובבה והיכתה את השוטרת. התקיפה תועדה בווידאו ממצלמת גוף של המשטרה.

"המתפרעים הגיבו לתקיפה בכך שהפכו לתוקפניים יותר, ואז הם תקפו את קו המשטרה," כתב תובע ממשרד המשפטים.

עורכי הדין של סטארר אמרו כי היא התרגזה על המתפרע שניסה לעצור אותה. היא הכתה באופן אינסטינקטיבי את זרועה של השוטרת בתגובה לדחיפה, אמרו עורכי דינה. הם טענו כי סטארר הגיבה לדחיפה ולא הונעה ממעמדה המקצועי של השוטרת. "ד"ר סטארר מצטערת עמוקות על כל האינטראקציה הזו, ומכירה במלואה בכך שזו מהווה התנהגות פלילית מצדה," כתבו עורכי דינה.

השופט אמר שסטארר מיהרה לעבר קו המשטרה "כמו טיל חום". "זה דבר די מאיים בהתחשב באיום על הבטיחות הפיזית של חברי הקונגרס שלנו," אמר קלי.

השופט שאל את סטארר לאן היא ניסתה להגיע. "התשובה הקצרה היא, 'אני לא יודעת'," היא ענתה.

סטארר נראתה מתמודדת עם ההשפעות של תרסיס פלפל כשעזבה את הקפיטול, כ-15 דקות לאחר כניסתה לבניין. "היא קיבלה עזרה ממתפרעים אחרים, כולל מתפרע לבוש בבגדי הסוואה שחבש קסדה עם טלאי בסגנון צבאי עם המילה 'מיליציה'," כתב התובע.

עורכי הדין של סטארר אמרו כי היא מכירה בכך שכנראה טיפלה במטופל האחרון שלה. "חוסר יכולתה לעשות את העבודה שהיא כל כך אוהבת השאיר חור גדול מאוד בחייה שהיא מתקשה למלא," הם כתבו.

כמעט 1,500 אנשים הואשמו בעבירות פדרליות הקשורות למהומות בקפיטול. יותר מ-900 מהם הורשעו ונידונו, כאשר כשני שלישים קיבלו תקופת מאסר הנעה בין מספר ימים ל-22 שנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE