אביו של החשוד בירי בתיכון בג'ורג'יה נאשם ברצח ובאכזריות כלפי ילד
קולין גריי, אביו של קולט גריי, הואשם ביום חמישי בארבע עבירות של הריגה ברשלנות ושתי עבירות של רצח מדרגה שנייה

אביו של היורה החשוד שפתח באש בבית ספר תיכון בג'ורג'יה, והרג שני מורים ושני תלמידים, הואשם ביום חמישי ברצח, בעקבות מקרים נוספים בהם הורים אחראים להתנהגות ילדיהם. קולין גריי, בן 54, אביו של קולט גריי, הואשם בארבע עבירות של הריגה בשוגג, שתי עבירות של רצח מדרגה שנייה, ושמונה עבירות של התעללות בילדים, על פי לשכת החקירות של ג'ורג'יה. רישומי הכלא המקוונים מראים כי גריי האב נכלא במרכז המעצר של מחוז בארו ביום חמישי בערב ומוחזק ללא ערבות.

 

"האישומים האלה נובעים מכך שמר גריי אפשר ביודעין לבנו, קולט, להחזיק בנשק", אמר כריס הוסי, מנהל לשכת החקירות של ג'ורג'יה

 

הרשויות אמרו כי קולט גריי, בן 14, היה חמוש ב"נשק מסוג AR" כאשר ביצע את הירי הקטלני בבית הספר התיכון אפלאצ'י ביום רביעי. קולט גריי מואשם בארבע ספירות של רצח חמור ו"צפויות האשמות נוספות", אמרה לשכת החקירות של ג'ורג'יה מוקדם יותר ביום חמישי.

"האישומים האלה נובעים מכך שמר גריי אפשר ביודעין לבנו, קולט, להחזיק בנשק", אמר כריס הוסי, מנהל לשכת החקירות של ג'ורג'יה, במסיבת עיתונאים ביום חמישי בערב. "האישומים שלו קשורים ישירות למעשיו של בנו ולכך שאפשר לו להחזיק בנשק."

מייסון שרמרהורן וכריסטיאן אנגולו, שניהם בני 14, והמורים למתמטיקה ריצ'רד אספינוול, בן 39, וכריסטינה אירימי, בת 53, נורו למוות. שמונה תלמידים אחרים ומורה אחד נפצעו.

האישומים נגד קולין גריי באים בעקבות הרשעתם מוקדם יותר השנה של הוריו של נער בן 15 שהרג ארבעה מחבריו לכיתה בירי בבית הספר התיכון שלו במישיגן. ההורים, ג'ניפר וג'יימס קרמבלי, קיבלו כל אחד 10 עד 15 שנות מאסר בגין הריגה בשוגג. התובעים טענו כי ההורים קנו לבנם, איתן, את הנשק ששימש בירי והתעלמו מסימנים שהוא יבצע אלימות.

 

על סמך ביקור אנשי אכיפת החוק אצל קולין וקולט גריי בשנה שעברה, יש ראיות מסוימות לכך שהוריו של החשוד בירי ידעו פוטנציאלית על הסכנה שהוא מהווה וייתכן שהתרשלו באפשרם לו גישה לנשק

 

מקרים אחרונים בהם הורים הואשמו באלימות בנשק על ידי קטינים האישומים ביום חמישי באים לאחר שהמשרד הפדרלי לחקירות (FBI) חשף כי הסוכנות קיבלה טיפים על איומים מקוונים בשנה שעברה הקשורים לקולט גריי. הרשויות המקומיות ראיינו את הנער ואביו, שאמר כי יש לו רובי ציד בבית אך לבנו אין גישה בלתי מפוקחת אליהם.

"באותה עת, לא היה יסוד סביר למעצר או לנקיטת פעולות אכיפת חוק נוספות ברמה המקומית, המדינתית או הפדרלית", אמר ה-FBI ביום רביעי בפוסט ב-X, לשעבר טוויטר.

בעוד שנדיר שהורים או אפוטרופוסים יואשמו במקרים הכוללים אלימות בנשק על ידי קטינים, מומחים משפטיים אמרו ל-USA TODAY כי התוצאה המוצלחת של תביעות קודמות עשויה לעודד תובעים אחרים לנקוט בהליכים דומים.

ניק סופלינה, סגן נשיא בכיר לענייני חוק ומדיניות ב-Everytown for Gun Safety, אמר ל-USA TODAY כי פעולותיהם של משפחת גריי קרעו את קהילת בית הספר התיכון אפלאצ'י וכי המקרה הכולל את משפחת קרמבלי מראה ש"הורים יכולים - וצריכים - להיות אחראים כאשר הם מתעלמים מבטיחות הציבור."

 

 

"העובדה שמר גריי קנה לבנו נשק מלחמה כמתנה - חודשים לאחר שנחקר על איומים לירות בבית ספר - היא התעלמות מוחלטת מאחריות, הן כבעל נשק והן כחבר בקהילה", אמר סופלינה, והוסיף כי פסק הדין נגד משפחת קרמבלי "היה צריך לשלוח מסר ברור לאנשים כמו מר גריי."

ניסיונות אחרים להחזיק הורים ואפוטרופוסים אחראים למעשי אלימות של ילדים בטיפולם כוללים גבר שהואשם בהריגת שבעה אנשים במצעד יום העצמאות בהייל אנד פארק, אילינוי, בשנת 2022. אביו הודה באשמה בשבע עבירות קלות בשנה שעברה. בדצמבר 2023, אמו של ילד בן 6 בווירג'יניה נידונה לשנתיים מאסר בגין הזנחת ילדים חמורה לאחר שבנה ירה במורה שלו בכיתה א'. סגן מנהל בית הספר הואשם גם בשמונה ספירות של התעללות בילדים חמורה וזלזול בחיים על התעלמות מאזהרות מרובות לגבי התנהגותו האלימה של הילד.

קולט גריי הוזהר 'לשמור את נשקיו נעולים' אדם וינקלר, פרופסור למשפטים ב-UCLA ומומחה למדיניות נשק, אמר מוקדם יותר ביום חמישי, לפני שהאישומים הוכרזו, כי על סמך ביקור אנשי אכיפת החוק אצל קולין וקולט גריי בשנה שעברה, יש ראיות מסוימות לכך שהוריו של החשוד בירי ידעו פוטנציאלית על הסכנה שהוא מהווה וייתכן שהתרשלו באפשרם לו גישה לנשק. על פי דו"ח הביקור ממאי 2023, קולין גריי אמר לסגני השריף כי הוא בעל רובי ציד שאינם נגישים לקולט גריי. "הפצרתי בקולין לשמור את נשקיו נעולים," כתב דניאל מילר ג'וניור, החוקר הראשי. אזהרה זו עוזרת להראות שההורה היה "מודע," אמר וינקלר. "היו סיבות לדאגה לגבי גישת הילד לנשק."

YOU MIGHT ALSO LIKE