במקום האחרון מתוך 251 אוניברסיטאות: הרווארד וקולומביה נכשלות בשמירה על חופש הביטוי
שני המוסדות האקדמיים היו בכותרות בשנה האחרונה בעיקר בשל ההפגנות הפרו-פלסטיניות, או יותר נכון אנטי-ישראליות, בקמפוסים – כאשר "רוב הסטודנטים מתוסכלים מהתגובה של ההנהלה"

זו השנה השנייה ברציפות שהאקלים ה"מחריד" של חופש הביטוי באוניברסיטת הרווארד העניק לה את הדירוג הנמוך ביותר בין 251 מכללות ואוניברסיטאות שנבדקו על ידי הקרן לזכויות פרטי וביטוי, FIRE.

"השנה, עם זאת, להרווארד יש חברה. אוניברסיטת קולומביה מדורגת 250, גם עם ציון כולל של 0.00", כך נכתב בדוח שפורסם ביום חמישי.

אוניברסיטת ניו יורק, אוניברסיטת פנסילבניה ומכללת ברנרד השלימו את חמשת המכללות התחתונות, לפי הדוח.

הארגון FIRE, שהוא לא מטרות רווח, עבד עם College Pulse כדי לערוך סקר עם עשרות אלפי סטודנטים על נושא חופש הביטוי בקמפוסים האקדמיים, זאת לצורך הדירוג השנתי בעניין.

אונ' קולומביה (צילום: Getty Images)

"אנחנו מנסים לספק אינדיקציה לגבי המקום שבו סטודנטים יכולים לקבל את החוויה הטובה ביותר בקולג' מבחינת חשיפה למגוון דעות", אמר יועץ המחקר הראשי של FIRE, שון סטיבנס, ל'פוקס ניוז'.

דובר אונ' ברנרד אמר ל'פוקס ניוז' כי המכללה "מחויבת להגנה על חופש האקדמיה וחופש הביטוי, ולקידום סביבות שבהן סטודנטים, סגל וצוות יכולים להשתתף בדיאלוג פתוח ומכבד".

ברנרד אימצה את עקרונות שיקגו, מדיניות לחופש ביטוי שקודם לכן זכתה לתמיכת FIRE, ובשנת הלימודים הזו ועדת סגל תפתח "מסגרת ספציפית לברנרד", המשיך הדובר.

הרווארד, קולומביה ואוניברסיטת פנסילבניה לא הגיבו לבקשות תגובה מ'פוקס ניוז'.

האוניברסיטאות שקיבלו דירוג נמוך חוו כולן מקרים בהם נעשה צנזורה כזו או אחרת. מאז ש-FIRE החלה לדרג מוסדות אקדמיים ב-2020, חמשת המכללות והאוניברסיטאות התחתונות היו "עם ביצועים גרועים באופן עקבי", הוסיף סטיבנס.

"הם בדרך כלל לא עומדים מאחורי חופש הדיבור", אמר סטיבנס. "כאשר מתעוררת מחלוקת, הדיבור בדרך נמצא תחת עונש. מרצה מתבטל. חבר סגל מוטל עליו סנקציה בצורה כלשהי, או סטודנט או ארגון סטודנטים".

לגבי השנה הסוערת האחרונה, "רוב הסטודנטים מאוד מתוסכלים מהאופן שבו הנהלה הגיבה להפגנות במהלך השנה האחרונה", אמר סטיבנס.

בקצה השני של ספקטרום חופש הביטוי, אוניברסיטת וירג'יניה זכתה בדירוג הראשון. אוניברסיטת הטכנולוגיה של מישיגן, אוניברסיטת מדינת פלורידה, אוניברסיטת קנטקי המזרחית ומכון הטכנולוגיה של ג'ורג'יה השלימו את חמשת המקומות הראשונים.

YOU MIGHT ALSO LIKE