חמישה ימים לעימות הראשון בין טראמפ להאריס: כל מה שצריך לדעת
אחרי התעקשות של המועמד הרפובליקני, סגנית הנשיא הסכימה לנהל את עימות הבחירות בעוד שהמיקרופונים יהיו כבויים בזמן שהיריב מדבר

קמפיין הבחירות של קמלה האריס הודיע ביום רביעי כי המועמדת הדמוקרטית מסכימה לחוקים של רשת ABC עבור העימות הטלוויזיוני הראשון בינה לבין דונלד טראמפ.

זמן קצר לאחר ההודעה שדווחה ב'רויטרס', הרשת ABC News פרסמה את ההנחיות שלה לעימות שייערך ב-10 בספטמבר למשך 90 דקות, וינוהל על ידי דיוויד מואיר ולינזי דיוויס.

לפני ההסכמה, הצוות של האריס ניסה לשנות את ההנחיות של רשת החדשות ולהשאיר את המיקרופונים פתוחים לאורך כל הדיון. עם זאת, הצוות של טראמפ התנגד לבקשה הזו, וטען שהמועמדים כבר הסכימו לקיים את אותם החוקים כמו בעימות שנערך ב-27 ביוני, בין המועמד הרפובליקני לנשיא המכהן ג'ו ביידן, שמאז כידוע כבר פרש מהמירוץ.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי מסע הבחירות של האריס שלח מכתב ל-ABC שם אמר כי המועמדת הרפובליקנית מסכימה להנחיות, אך התלוננו כי סגנית הנשיא תהיה "בחסרון עקרוני" עקב השתקת המיקרופונים בין השאלות, מה "שישמש להגן על דונלד טראמפ מפני עימות ישיר עם האריס".

"אנו חושדים שזוהי הסיבה העיקרית להתעקשות של טראמפ על מיקרופונים מושתקים", נטען.

צוותה של האריס הוסיף שלמרות חילוקי הדעות, "אנו מבינים שדונלד טראמפ הוא בסיכון לדלג על העימות לחלוטין, כפי שהוא איים לעשות בעבר, אם אנו לא נסכים לפורמט המועדף עליו".

במאמצים לא ל"סכן את העימות", הקמפיין של האריס אמר, "קיבלנו את סט החוקים המלא המוצע על ידי ABC, כולל מיקרופונים מושתקים".

מהם החוקים הנוספים?

ABC אמרה שזריקת מטבע וירטואלית שנערכה קבעה מיקום המועמדים על הבמה ואת סדר ההצהרות הסופיות.

טראמפ היה זה שניצח וקבע כ הוא יעניק את ההצהרה הסופית והאחרונה בעימות, בעוד שהאריס בחרה לעמוד בדוכן הממוקם בצד ימין של הצופים.

לא יהיה קהל חי באירוע, שיתקיים במרכז הלאומי בפילדלפיה. שני המועמדים יעמדו לאורך כל משך הדיון ולא יורשו להשתמש באביזרים או ברשימות מוכנות מראש, לפי ABC.

לכל מועמד יהיו שתי דקות לענות על שאלות המנחים, וינתן לו זמן של שתי דקות כדי להגיב על תשובות היריבים. לא יהיו הצהרות פתיחה, וגם להצהרות הסגירה יהיה מקצה של שתי דקות.

העימות ישודר בשעה 21:00 שעון EST, כאמור ב-10 בספטמבר.

YOU MIGHT ALSO LIKE