טראמפ מוביל על האריס מבחינה אלקטורלית: סקר הבחירות של נייט סילבר
התחזית של הסטטיסטיקאי האמריקאי המוכר מראה כעת שלמועמד הרפובליקני יש סיכוי גבוה יותר להבטיח את 270 האלקטורלים הנדרשים כדי לנצח בבחירות לבית הלבן

סיכוייו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לנצח בנובמבר הם הגבוהים ביותר שהיו לו זה חודש – כך לפי תחזית הבחירות האחרונה של נייט סילבר.

למרות רצף הניצחונות בסקרים של המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס מאז שהצטרפה למירוץ 2024, התחזית של סילבר מראה כעת שלטראמפ יש סיכוי גבוה יותר להבטיח את 270 הקולות האלקטורליים הנדרשים לנצח בבחירות, ובכך מציב למעשה את סיכוייו של טראמפ לנצח ב-58.2 אחוז, נכון ליום רביעי. להאריס, לעומת זאת, יש סיכוי של 41.6 אחוז לנצח בנובמבר, לפי הניתוח של סילבר.

סילבר, סטטיסטיקאי יהודי אמריקאי ומייסד אתר ניתוח הבחירות FiveThirtyEight, אמר שתחזית הבחירות שלו "עדיין בטווח של תיקו", אך העיר שהרבה סקרים שפורסמו בתחילת השבוע "הגיעו נמוך מהממוצעים הנוכחיים שלנו" עבור האריס.

(צילום: AP)

נכון ליום רביעי, ממוצע הסקרים של סילבר מצא שהאריס מנצחת את טראמפ ב-3.4 נקודות אחוז בסקרים הארציים. אך כפי שכתב סילבר, "דברים מוזרים יותר קרו מאשר מועמד שהיה מאחור בסקרים וניצח... ובאקלים הפוליטי המפולג של ארה"ב, רוב הבחירות הן צמודות מאוד"..

המודל של סילבר הראה שלהאריס היה סיכוי טוב יותר לנצח בבחירות בין ה-4 לאוגוסט ל-27 לאוגוסט, אף על פי שסיכוייו של טראמפ בעלייה במשך שבוע. ביום רביעי שעבר, תחזיות האריס וטראמפ היו יחסית צמודות ב-50.5 אחוז לעומת 49.2 אחוז, בהתאמה.

תחזית השבוע נותנת לטראמפ את הסיכוי הגדול ביותר שלו לנצח בבחירות מאז שהמודל של סילבר הושק ב-30 ביולי, כאשר ניתן לו סיכוי של 61.3 אחוז. באותו זמן, להאריס היה סיכוי של 38.1 אחוז לנצח.

תחזיתו של סילבר מראה שטראמפ מבטיח מספר מדינות שדה מכריעות כדי להגיע ל-270 קולות האלקטורלים הנחוצים לניצחון בנובמבר - כולל אריזונה, ג'ורג'יה, פנסילבניה, נבדה וצפון קרוליינה. מישיגן נותרה במצב של תיקו, עם סיכוי של 50.3 אחוז לניצחון של טראמפ לעומת 49.7 אחוז סיכוי להאריס. ויסקונסין נוטה קלות לכיוון האריס, אף על פי שהפערים היו צמודים (52.9 אחוז לעומת 47.1 אחוז).

מומחי סקרים הזהירו שהתנופה של האריס עשויה להיות מעט מטעה. הסיכויים של טראמפ הוערכו נמוך מדי במהלך הסקרים בשנתיים 2016 ו-2020, בעיות שמומחה אחד הקצה לבעיות של חוקרי הסקרים בהגעה לבסיס הבוחרים של הנשיא לשעבר.

"אחת הבעיות העיקריות היא שבסיסו של טראמפ קשה יותר להגיע אליו דרך שיטות סקר מסורתיות", סקוט קיטר, חוקר בכיר במרכז המחקר פיו, סיפר בעבר לניוזוויק. "תומכי טראמפ נוטים להיות עם רמות נמוכות יותר של אמון במוסדות, כולל אלו שמבצעים סקרים, מה שיכול להטות את התוצאות".

YOU MIGHT ALSO LIKE