סוכנויות הריגול: פוטין מעדיף את טראמפ כנשיא וינסה להשפיע על הבחירות
סוכנויות הריגול האמריקאיות העריכו כי הקרמלין מעדיף את הנשיא לשעבר דונלד ג'יי טראמפ כנשיא הבא, משום שהוא ספקן לגבי התמיכה האמריקאית באוקראינה

ארצות הברית הכריזה על מאמץ נרחב לבלימת מסעות ההשפעה הרוסיים בבחירות 2024, במטרה לצמצם את השימוש של הקרמלין במדיה ממשלתית ואתרי חדשות מזויפים להטיית בוחרים אמריקאים. הפעולות כוללות סנקציות, כתבי אישום ותפיסת דומיינים המשמשים להפצת תעמולה ודיסאינפורמציה.

 

הקרמלין מעדיף את דונלד טראמפ על פני קמלה האריס בבחירות בנובמבר

 

התובע הכללי מריק גרלנד פירט את הצעדים שננקטו, כולל העמדה לדין של שני עובדים רוסים מערוץ הטלוויזיהRT והפלת מבצע השפעה רוסי הידוע כ"דופלגנגר". משרד האוצר הטיל סנקציות על ארגונים וגורמים המעורבים במאמצים אלה.

מחלקת המדינה הציעה פרס של 10 מיליון דולר עבור מידע על התערבות זרה בבחירות אמריקאיות, והגדירה חמישה כלי תקשורת ממומנים על ידי רוסיה כשליחויות ממשלתיות זרות.

גורמי מודיעין אמריקאים העריכו כי הקרמלין מעדיף את דונלד טראמפ על פני קמלה האריס בבחירות בנובמבר, בראותו אותו כספקן יותר לגבי תמיכת ארה"ב באוקראינה.

כתבי האישום האשימו שני עובדי RT בקשירת קשר להפרת חוק רישום סוכנים זרים, תוך שימוש בחברה בטנסי להפצת תוכן ברשתות חברתיות. משרד המשפטים תפס 32 דומיינים נוספים ששימשו להפצת תעמולה רוסית.

מסמך תכנון רוסי פנימי חשף כוונות להשפיע על בוחרים אמריקאים במדינות מתנדנדות ושמרניות, תוך התמקדות בקבוצות מסוימות כמו היספנים, יהודים וגיימרים. המטרה הייתה לעודד אמריקאים לתמוך ברעיון שארה"ב צריכה להתמקד בבעיות פנימיות במקום "לבזבז כסף באוקראינה".

הרשת הרוסית השתמשה באתרים המתחזים לישויות חדשותיות לגיטימיות ופרופילים מזויפים ברשתות חברתיות כדי להפיץ נרטיבים פרו-רוסיים ואנטי-אוקראיניים.

YOU MIGHT ALSO LIKE