עיר אמריקאית נוספת מנתקת את קשריה עם ישראל
בגלל המלחמה המתמשכת בעזה, מועצת העיר קיבלה את ההחלטה פה אחד להפסיק את הקשרים הכלכליים עם ישראל, כולל 85 חברות ענק שממשיכות לערוך עסקים כרגיל

מועצת העיר פורטלנד שבמדינת מיין הצביעה פה אחד בלילה רביעי להפסיק רשמית את ההשקעות בישראל או בחברות שקשורות אליה עסקית.

במשך שלוש שעות נערך דיון עם חברי מועצה ונציגי ציבור אחרים שדנו על ההחלטה שהובאה על ידי חברת המועצה אפריל פורנייה, שכיוונה נגד 85 חברות גדולות – כולל אינטל, בואינג, שברון, וולבו וג'נרל דיינמיקס – כולן ממשיכות לעבוד עם ישראל.

ההחלטה, שהוגשה על ידי הקואליציה של מיין למען פלסטין וקול יהודי לשלום סניף מיין, שואפת להחזיק את כל כספי העיר וההשקעות "מחברות המעורבות בפשעי מלחמה של ישראל בעזה", כך אמרה הקואליציה של מיין למען פלסטין בהודעה לעיתונות.

פורטלנד היא העיר הרביעית בארה"ב, והראשונה בחוף המזרחי, שאימצה החלטה כזו, לפי הקואליציה.

ההחלטה קוראת למנהל העיר להשקיע מחדש מתאגידים או ישויות הידועים ככאלה ש"מספקים לישראל נשק... המשמש בעזה", "פועלים בתוך ותורמים להרחבת ההתנחלויות הבלתי חוקיות של ישראל", או "מאפשרים או מרוויחים מהכיבוש והדיכוי המתמשכים של העם הפלסטיני".

חברי מועצה ודוברים אחרים הביעו את תמיכתם בהצעה, כולל ראש העיר מארק דיון שאמר על ממשלת ישראל:

"אני רואה ממשלה שהייתה בזכותה להגן על עצמה ואני יכול להעריך את הרצון לנקמה... אבל כפי שהייתי כשוטר, אני חושב שתפקידנו באופן קולקטיבי לתפוס אותם ולומר להם: 'זה מספיק, זה פשוט מספיק'".

בינואר, מועצת העיר פורטלנד אישרה באופן פה אחד החלטה הדורשת מממשלת ארצות הברית לקרוא להפסקת אש מיידית בעזה. החלטה זו, שהובאה על ידי חבר המעוצה פיוס עלי, נשלחה לנשיא ביידן ולמשלחת הקונגרס של מיין.

YOU MIGHT ALSO LIKE