מושל טקסס הכריז על ניצחון: מבצע הסעות המהגרים לערים דמוקרטיות – הגיע לסיומו
גרג אבוט הודיע כי פשוט אין מספר מהגרים במדינה שלו כדי למלא אוטובוסים ולשלוח אותם לערים ליברליות – כמו ניו יורק, שיקגו ודנוור

הרפובליקנים של טקסס טוענים לניצחון גדול כאשר הגיע לסיומו מבצע האוטובוסים של גרג אבוט, שהוביל מהגרים ממדינת הגבול לערים ליברליות ברחבי ארצות הברית.

מדיניות ההגירה של המושל הרפובליקני במסגרתו נשלחו אלפי מהגרים מהגבול בין ארה"ב למקסיקו אל ערים דמוקרטיות – כמו ניו יורק ושיקגו, נעצרה.

האוטובוסים בעצם הפסיקו מכיוון שאין מספיק מהגרים לשלוח ברחבי המדינה. אבוט השתמש במדיניות זו כדי להפעיל לחץ על ממשל ביידן.

אבוט גם טוען כי מדיניות הביטחון בגבולות שלו היא הסיבה לירידה במעברי הגבול.

(צילום: AP)

ההגירה היא נושא מרכזי במחזור הבחירות השנה, כאשר צמצום ההגירה היה במרכז הקמפיין של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

מפגשים בגבול הדרום-מערבי היו נמוכים יותר ביולי של השנה הזו מאשר ביולי 2023, לפי נתונים מהמכס וההגנה בגבולות של ארה"ב: 104,116 מפגשים לעומת 183,479.

סקר של גלופ מראה כי 55 אחוז מהמשיבים, גם דמוקרטים וגם רפובליקנים, רוצים לראות ירידה ברמות ההגירה.

אבוט אמר ל'ניוזניישן': "בואו נסתכל על לוח הזמנים, כי תזכרו שג'ו ביידן הניח את הצו הביצועי שלו במקום שבו הוא עזר לסגור את הגבול רק ביוני. אבל אם תחזרו ותסתכלו מתי החלו מעברי הגבול לרדת, זה היה יותר מחצי שנה לפני כן, בדצמבר האחרון, וזה היה לאחר שטקסס החלה את הפעולות המואצות שלנו למנוע כניסה לא חוקית".

"זו הייתה הגישה האינטנסיבית והמקיפה של טקסס שבאמת הובילה לירידה. ביידן פשוט הגיע וצעד ורכב על הזנב שלנו", הוסיף המושל הרפובליקני.

דו"ח אחרון בניו יורק טיימס מציע כי האוטובוס האחרון שיצא מהגבול בין ארה"ב למקסיקו ליד אל פאסו לניו יורק היה ב-27 ביוני והוביל 50 מהגרים.

לפי משרדו של אבוט, מעל 120,000 מהגרים הועברו באוטובוסים לערים המובלות על ידי דמוקרטים כמו שיקגו, ניו יורק, וושינגטון ודנוור מאז היישום של המדיניות באפריל 2022.

טקסס הוציאה כ-150 מיליון דולר על הסעת המהגרים מחוץ למדינה, והמשלמים העיקריים היו המשלמי המסים.

YOU MIGHT ALSO LIKE