מענק של 30,000 דולר לרכישת דירה - עבור מהגרים
עמותה העוזרת למהגרים, שהיא ממומנת על ידי סוכנות הפיתוח הכלכלי של אורגון, תחלק עשרות אלפי דולרים לקונים לראשונה במדינה – בתנאי שמדובר בפליטים, מבקשי מקלט ועוד

קבוצת תמיכה בדיור הממומנת על ידי משלמי מסים בפורטלנד, אורגון, הציעה מענקים של 30,000 דולר לקונים לראשונה במדינה, אך רק לאלו שאינם אזרחי ארה"ב יש הזכות להגיש בקשה.

הכסף הוצע על ידי הארגון Hacienda Community Development Corporation, או HCDC, זאת כחלק מהתוכנית שלה Camino a Casa שמפורסמת כ"רק לאנשים שאינם אזרחים אמריקאים".

המהלך גרם לתגובת זעם, כאשר מחוקק רפובליקני מאורגון כינה אותו "אפליה ממומנת על ידי המדינה".

"אזרחים אמריקאים באורגון מתקשים למצוא ולקנות בית. יש לנו מחסור חמור בדיור במדינה הזו. אני בשוק מכך שהדולרים המוגבלים של תושבי אורגון משמשים להעדפת בעלות על בית לכמה אזרחים שאינם אזרחי ארה"ב", אמר אד דייל.

(צילום: Getty Images)

הגוף הפדרלי של ארה"ב להגנת הגבולות והמכס רשם כ-8.1 מיליון מפגשים עם אנשים שחשודים בחציית הגבול הדרומי בין פברואר 2021 ליוני 2024.

לפי גרפיקה שיווקית שהשיג ה'ניו יורק פוסט', תוכנית המענק של 30,000 דולר זמינה ל"אנשים שאינם אזרחי אמריקה. לדוגמה בעלי ITIN, נמעני DACA, פליטים, מבקשי מקלט, בעלי גרין קארד, בין היתר".

המודעה מציינת: "הלקוחות יעבדו בקרבה עם מאמנים פיננסיים ויועצי דיור מוסמכים של HUD לאורך כל תהליך רכישת הבית. בנוסף לסדנאות הכנה למשכנתא וכושר פיננסי, אנו מספקים מגוון הזדמנויות לעזרה בפיקדון".

התוכנית מפורסמת כממומנת על ידי Business Oregon, סוכנות הפיתוח הכלכלי של מדינת הבבר.

HCDC רשומה כקיבלה מענק של 692,775 דולר מתוכנית ההשקעה בשוויון הכלכלי שלBusiness Oregon (EEIP).

תוכנית EEIP נוצרה לאחר שהמחוקקים באורגון אישרו את חוק ההשקעה בשוויון הכלכלי, או SB 1579, בשנת 2022 שתוכננה "לבנות יציבות כלכלית, עצמאות, בניית הון ושוויון כלכלי בקרב אנשים, משפחות, עסקים וקהילות נחשלים במדינה".

בתחילה ה-EEIP היה בעל 15 מיליון דולר לחלוקה, וב-2023 העניק מענקים ל-36 ארגונים באורגון לפי אתר האינטרנט הרשמי שלו. התוכנית קיבלה עוד 8 מיליון דולר ב-2024 שאמורים להחזיק עד ל-30 ביוני 2025.

YOU MIGHT ALSO LIKE