ננסי פלוסי מאשימה את האריס ב"ניצול" פרישתו של ביידן
יו"ר בית הנבחרים לשעבר אמרה שכל אחד יכל היה להיכנס למירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית, אך האריס "ניצלה את זה וזכתה במועמדות"

יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי, התעקשה בראיון חדש שהיא רצתה "הליך פתוח" להחלפת הנשיא ג'ו ביידן לראש הרשימה הדמוקרטית – אך הסגנית קמלה האריס "ניצלה" את ההזדמנות.

"רבים מאיתנו שהיו מודאגים לגבי הבחירות רצו תהליך פתוח. זה היה תהליך פתוח, כל אחד יכול היה להיכנס", אמרה פלוסי במהלך ראיון ב'וול סטריט ג'ורנל'.

ביידן פרש מהמרוץ ביולי לאחר שבועות של לחצים מצד הדמוקרטים, ותמך מיד בהאריס להחליפו.

(צילום: AP)

פלוסי הכחישה ששיחקה כל תפקיד בכך שביידן פרש, למרות הדיווחים השונים, אך היא הודתה בראיונות שהיא הייתה מודאגת ממסע הבחירות של ביידן ולא התרשמה מהפעילות הפוליטית שלו.

פלוסי גם אמרה שהעבירה את הדאגות שקיבלה מחברי הקונגרס האחרים לבית הלבן לגבי הנזק שנגרם למסע הבחירות שלהם עקב הקשיים שלו.

האריס, ככל הנראה, החייתה מחדש את המפלגה, אך הדרך שבה היא זכתה במועמדות למרות שלא קיבלה קולות בעדה בבחירות המקדימות עוררה ביקורת נגד המפלגה שלעיתים קרובות טוענת לתואר של תומכת בדמוקרטיה.

"[האריס] קיבלה את התמיכה של הנשיא, והיא, בחוכמה פוליטית, ניצלה את זה וזכתה במועמדות - לא סגרה, אבל זכתה במועמדות. אבל כל אחד אחר יכול היה להיכנס", המשיכה פלוסי.

פלוסי הביעה את תמיכתה בסגנית הנשיא מיד לאחר ההכרזה של ביידן.

בתחילת החודש, פלוסי הציעה לחצוב את דמותו של הנשיא ביידן בהר ראשמור- אנדרטה אייקונית שנחצבה עם פניהם של ארבעה מנשיאי ארצות הברית האגדיים.

באותו ראיון, פלוסי הכחישה שהיא הובילה כל ניסיון להדחת ביידן, ובמקום זאת העירה כיצד הוא היה "בשיאו" לפני שהחליט לעזוב את המירוץ. בגלל החלטה זו, לדבריה, ביידן ראוי להיחצב בהר ראשמור.

YOU MIGHT ALSO LIKE