חיסון ילדים מנע למעלה מ-500 מיליון חולים ומיליון מקרי מוות: דוח חדש
מאז הושקה תוכנית החיסונים של ה-CDC בשנת 1994, ועד השנה שעברה, ניצלו חייהם של מיליוני בני אדם – מה שגם חסך לארצות הברית עשרות מיליארדי דולרים

דו"ח חדש מטעם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, מצא כי בארצות הברית, חיסוני ילדים מנעו מאות מיליוני מקרי מחלה, עשרות מיליוני אשפוזים ויותר ממיליון מקרי מוות בקרב אנשים שנולדו בין השנים 1994 ל-2023, לפי תוכנית החיסונים לילדות שהשיק ה-CDC ב-1994.

המחקר גם מצא כי החיסונים חסכו למערכת הבריאות של ארה"ב מיליארדי דולרים.

"המחקר מראה את ההשפעה המשמעותית של החיסונים על חיי האנשים ואת התשואה המרשימה על ההשקעה בחיסונים ובשירותי החיסון", אמר פנגג'ון ג'ואו, ראש המחקר ומדען במרכז הלאומי לחיסונים ולמחלות נשימתיות. "ההבטחה היא שילדים שמקבלים חיסונים בזמן היא אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע מחלות, להקטין את העומס על מערכת הבריאות וגם לחסוך בעלויות".

חוקרים מהמרכז הלאומי לחיסונים ולמחלות נשימתיות בדקו וכמתו את היתרונות הבריאותיים וההשפעה הכלכלית של חיסונים רגילים בקרב ילדים בארצות הברית שנולדו בין השנים 1994 ועד לשנה שעברה.

תשעה חיסונים נכללו בניתוח: דיפתריה, טטנוס ושיעלת, המופילוס אינפלואנזה, פוליו, חצבת, אדמת, הפטיטיס B, אבעבועות רוח, הפטיטיס A, פנאומוקוקל וחיסון רוטה.

החוקרים מצאו כי בקרב כ-117 מיליון ילדים שנולדו מ-1994 עד 2023, חיסונים רגילים בילדות מנעו כ-508 מיליון מקרי מחלה במהלך חייהם של הילדים, 32 מיליון אשפוזים וכ-1.13 מיליון מקרי מוות.

המספר הגדול ביותר של אשפוזים ומקרי מוות שנמנעו היה כ-13.2 מיליון אשפוזים בגין חצבת וכ-752,800 מקרי מוות בגין דיפתריה, כתבו החוקרים.

הניתוח שלהם גם מצא כי חיסונים רגילים בין ילדים שנולדו בין השנים 1994 ל-2023 ייצרו חיסכון נטו של 540 מיליארד דולר בעלויות ישירות, כמו עלויות רפואיות של טיפול בהדבקה, ו-2.7 טריליון דולר בעלויות חברתיות, כמו הורים שנעדרים מהעבודה.

תוכנית החיסונים לילדים הושקה בארה"ב בשנת 1994 כדי לספק חיסונים חינם לאנשים זכאים בגיל 18 ומטה.

ישראל, אגב, היא המובילה בעולם בתוכניות חיסונים: טיפת חלב היא "המצאה ישראלית" שקיימת מאז 1921 בתחנות בריאות משפחתיות, ומאז, שיעורי החיסון בישראל הגיעו למעל 92%.

YOU MIGHT ALSO LIKE