התפשטות הסלמונלה: טיפים לשמירה על מטבח נקי מבקטריות
מוצרי מזון רבים היו לאחרונה תחת הוראת ריקול בעקבות חיידקים שונים, כך שזה זמן טוב לקבל עצות ממומחים לגבי איך, איפה ומתי לנקות את המטבח ואת האוכל

לאחרונה פורסמו הנחיות ריקול על מוצרי מזון רבים בשל זיהום פוטנציאלי בסלמונלה, ליסטריה וחיידקים אחרים – מה שמעלה את המודעות לחשיבות לשמירה על בטיחות והגיינת המטבח והמזון.

לפניכם מספר טיפים להתנהגות נכונה יותר בממלכת הבישול – לפני שמישהו יחלה.

על פני השטח

אחד הסיכונים הגדולים במטבח הוא ההדבקה הצולבת של חיידקים למשטחים אחרים, אמרה המומחית לבריאות מניו יורק, כריסטין לוסיטה.

"אסור לשטוף בשר או עוף", היא אמרה, כיוון שהשטיפה יכולה להפיץ חיידקים הנמצאים על בשר גולמי למשטחים אחרים. "שטיפת בשר אינה השיטה הטובה ביותר לבטיחות ויכולה להגביר את הסיכון להדבקה של כלים, משטחים ומזון".

במקום זאת, יש לבשל את המזון "ישירות מהאריזות אל המחבת", היא אמרה.

סיבה נוספת שאין צורך לשטוף בשר לפני הבישול היא שתהליך הבישול עצמו יהרוג כל חיידק, אמר השף ניקנפורד ג'וזף ממסעדת 'ויניל סטייקהאוס' שבניו יורק. "בישול בשר בטמפרטורה הנכונה יהרוג כל חיידק".

מים נקיים

"לעתים קרובות אנשים מתעלמים מהצורך להבטיח שהמים נקיים ובטוחים לשתייה", אמר השף ג'וזף. "איכות מסנן המים חשובה כאשר מדובר בשטיפת הירקות והפירות שלך. אחרת, ייתכן שתפיץ חיידקים במטבח".

תמיד נחוץ לשטוף פירות וירקות, אמר ג'וזף, אפילו אם מקלפים את הקליפה.

לוסיטה אמרה: "אני אוהבת להשתמש במשטחים נפרדים כדי למנוע כל אפשרות של הצלבת זיהום". ג'וזף הוסיף כי חשוב לנקות לוחות חיתוך, ספוגי מטבח וסמרטוטים באופן קבוע – מכיוון "שלעיתים קרובות מתעלמים מהמוצרים האלה שיכולים להפוך למקום מסתור לחיידקים".

הפשרה

הפשרת בשר קפוא על השיש, בטמפרטורת החדר או במים חמים הם כולם "שיטות הפשרה לא בטוחות שיש להימנע מהן בכל מחיר", אמרה אלאונורה להוד, שפית מפלורידה.

במקום זאת, יש להפשיר בשר באמצעות מים קרים, אמרה, והמליצה להחליף את המים כל 30 דקות כדי להאיץ את תהליך ההפשרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE