ארגוני זכויות אדם מאשימים את טקסס בהתעללות במהגרים
מספר ארגונים אוספים ראיות ומתעדים כדי לבנות תיק משפטי נגד טקסס, שמפעילה מאז שנת 2021 את 'מבצע הכוכב הבודד' – שמטרתה לאבטח את הגבול

ארגוני זכויות אדם מאשימים את כוחות הביטחון של טקסס בהתעללות במהגרים, בכך שהם דוחפים מהגרים שמנסים לחצות את הגבול אל גדל התיל, ויורים עליהם כדורי גז פלפל.

ההאשמות הן כלפי התוכנית של המושל הרפובליקני גרג אבוט, שהושקה בשנת 2021 ושמה "מבצע הכוכב הבודד", על שם הכינוי של המדינה - ומטרתה היא לדאוג לגבולות המדינה ולפתור את עומס המהגרים.

כעת קבוצות כמו Border Network for Human Rights ו-Border Servant Corps, אומרות שהן הולכות לתעד את ההאשמות נגד המשמר הלאומי של טקסס עליו הוטלה רוב המשימה של 'מבצע הכוכב הבודד' (OLS).

"ביולי 2023, חובש במשמר הלאומי של טקסס כתב מייל למפקדיו, שלאחר מכן פורסם לציבור, בו תיאר מספר הוראות מטרידות שקיבל, כולל כאשר נתקלו בילדה בת ארבע שניסתה לחצות את גדר התיל בחום של 100 מעלות פרנהייט", סיפר דניאל וודוורד, עמית משפטי בצוות Beyond Borders בפרויקט זכויות האזרח של טקסס.

(צילום: Getty Images)

"נאמר להם לדחוף את הקבוצה הזו, כולל הילדה הזו בת הארבע, חזרה מעבר לנהר ולא לתת להם שום עזרה", הוסיף וודוורד בראיון שהעניק ל'ניוזוויק'.

וודוורד ואחרים מקווים לבנות תיק במהלך החודשים הבאים להצגה בפני המחוקקים של מדינת טקסס כאשר יחזרו בינואר. הקבוצות גם מקוות למשוך את תשומת לב הממשל הפדרלי, וקוראות לקונגרס לקחת חזרה את האחריות שלו לביטחון הגבול.

"שמענו דיווחים על שומר שהכה אנשים באל פאסו כשהם חצו את התיל, וקילל אותם בגידופים גזעיים", המשיך וודוורד. "ופשוט ניסה להפוך את חייהם לכל כך עלובים עד שיחצו חזרה למקסיקו".

"שמענו דיווחים על אנשים שקיבלו מזון לא מבושל, מזון עם ג'וקים ותולעים בו", אמר וודוורד על מתקני המקלט או המעצר של OLS. "שמענו דיווחים על אנשים שנאלצו לעמוד עד 8 שעות בשמש החמה, וגם שמענו דיווחים על אנשים שנפגעו וספגו קללות גזעיות על ידי השומרים".

המושל אבוט טען שוב ושוב כי OLS הופך את טקסס לבטוחה יותר, ואמר לאחרונה כי חציית הגבול במדינה ירדה ב-85% וכי כ-40,000 כתבי אישום בגין פלילים הוגשו.

YOU MIGHT ALSO LIKE