בטן נפוחה? 7 פירות שיקלו על אי הנוחות
רופא מפלורידה פרסם רשימה של שבעה מאכלים טעימים מאוד וגם מלאים בערכים תזונתיים חיוביים שיעזרו לעכל סיבים, לספוג מזונות ולחזק את מערכת החיסון

אם אתם כבר לא יכולים לסבול את הנפיחות בבטן שגורמת לאי נוחות גדולה, נסו את אחד משבעת הפירות הבאים כדי להקל על עצמכם.

גסטרואנטרולוג מפלורידה, יוסף סאלחב, ממליץ על דובדבנים, תמרים, פרי הדרקון (פיטאיה), קיווי, גויאבה, פפאיה ואננס – כדי להרגיע את הבטן הנפוחה.

בסרטון בטיקטוק שהעלה השבוע עם למעלה מ-47,000 צפיות, סאלחב התייחס למחקר מ-2022 שמצא כי ויטמין C מגביר את רמות חיידק המעי, שעוזר לעכל סיבים, לספוג מזונות ולחזק את החיסון.

"דרך אחת לשפר את בריאות המעיים שלכם היא לאכול יותר מזונות עשירים בסיבים עם ויטמין C", סאלחב הסביר, "הוכח כי זה מגביר את החיידקים הטובים במעיים ומסייעים לבריאות המעיים".

סאלחב הציע לסובלים מתסמונת המעי הרגיז לבדוק בהדרגה את הסבילות שלהם לשבעת המזונות האלה מכיוון שהפרוקטוז בפירות יכול להפעיל סימפטומים של מעי רגיז.

נשים ואנשים עם הפרעות גסטרואינטסטינליות כמו מעי רגיז, עצירות כרונית וקוליטיס אולצרטיבית נוטים לסבול יותר תכופות ובחומרה מנפיחות.

בסך הכל, כמעט 18% מהאוכלוסייה חווים נפיחות לפחות פעם בשבוע, כך מצא סקר עולמי.

חלק מהבעיה ייתכן שהיא שרוב האמריקאים לא מקבלים מספיק סיבים, שהם חיוניים לבריאות העיכול.

אנחנו בדרך כלל צורכים רק כ-15 גרם ביום כאשר איגוד הלב האמריקאי ממליץ למבוגרים לאכול 25 עד 30 גרם כדי לעזור לווסת תנועות מעיים, לשלוט בסוכר בדם ולהפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ.

YOU MIGHT ALSO LIKE