סוכל: אזרח פקיסטני הגיע לניו יורק כדי להתנקש בבכיר אמריקאי
בן ה-46, בעל קשרים הדוקים לאיראן, שילם אלפי דולרים לרוצחים שכירים בניו יורק כדי שיחסלו בכיר בממשל האמריקאי – זאת כנקמה על ההתנקשות במפקד משמרות המהפכה

גבר פקיסטני עם קשרים לאיראן נעצר בחשד שתכנן להתנקש בפקיד אמריקאי כנקמה על מותו מפקד משמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, שחוסל בשנת 2020 תחת הוראתו של דונלד טראמפ.

משרד המשפטים פרסם ביום שלישי כי אסיף רזה מרצ'נט בן ה-46, אזרח פקיסטני הטוען כי יש לו אישה וילדים באיראן.

הוא נסע בתדירות לרפובליקה האסלאמית, כמו גם לסוריה ועיראק, והגיע לארצות הברית בניסיון לשכור רוצח שכיר כדי לחסל פוליטיקאי או פקיד ממשל אמריקאי בארצות הברית.

אסיף רזה מרצ'נט, תכנן חיסול של פקיד אמריקאי

"במשך שנים, משרד המשפטים פעל באגרסיביות כדי להתמודד עם המאמצים הבוטים והבלתי פוסקים של איראן לנקום בפקידים הציבוריים האמריקאים על ההרג של הגנרל האיראני סולימאני", אמר היועץ המשפטי מריק גרלנד.

סולימאני, שהוביל את כוח קודס של משמרות המהפכה – זרוע צבאית של איראן המוגדרת על ידי ארה"ב ומדינות אחרות כארגון טרור, חוסל בתקיפת רחפן אמריקאית בבגדאד בינואר 2020. פקידים איראנים הבטיחו שוב ושוב לנקום על ההרג – ושמו למטרה את דונלד טראמפ, מזכיר המדינה דאז מייק פומפאו ועוד.

עם זאת, מסמכי בית המשפט לא מזהים את אף אחד מהמטרות הפוטנציאליות.

"משרד המשפטים לא יחסוך משאב כדי להפריע ולהעמיד לדין את אלה שינסו לבצע את התכניות הקטלניות של איראן נגד אזרחים אמריקאים", אמר גרלנד.

מנהל ה-FBI כריסטופר וורי אמר שלאזרח הפקיסטני היו "קשרים הדוקים לאיראן" ושתוכנית הרצח תמורת שכר הייתה "ישירות מתוך המדריך האיראני".

אסיף מרצ'נט נסע לניו יורק באפריל למטרת שכירת רוצחים, אף שילם מקדמה של 5,000 דולר לשני רוצחים פוטנציאליים שהתבררו למעשה כשוטרים סמויים.

ההוראות שהתובעים אומרים שהוא נתן לאנשים שחשב שהוא שוכר, היו שההריגות יתבצעו באוגוסט או בספטמבר - לאחר שעזב את המדינה. אבל ב-12 ביולי, לפני שהספיק לתפוס טיסה, החשוד בן ה-46 נעצר.

באוגוסט 2022, ארצות הברית הטילה כתב אישום על חבר בשמירות המהפכה באיראן בתכנון רצח של יועץ הביטחון הלאומי לשעבר של ארצות הברית, ג'ון בולטון.

משרד המשפטים אמר כי שחרם פורסאפי, שנמלט, הציע לשלם לאדם בארצות הברית 300,000 דולר כדי לרצוח את בולטון. איראן דחתה את הטענה שתכננה לרצוח את בולטון כ"בדיה".

YOU MIGHT ALSO LIKE