כמאה טרוריסטים שנעצרו בגבול ארה"ב – שוחררו לתוך המדינה
ועדת המשפטים של בית הנבחרים, הנשלטת על ידי הרפובליקנים, הצביעה על כשלים חמורים של הממשל האמריקאי אשר "מקטין את חומרת הסיוט הביטחוני הלאומי"

סיירת הגבול של ארה"ב נתקלה ביותר מ-250 מהגרים שהיו ברשימת המעקב אחר טרור במהלך שנתיים, ולפחות 99 מהם שוחררו לתוך ארצות הברית. כך לפי דוח של הקונגרס שפורסם ביום שני.

הטענות הועלו על ידי ועדת המשפטים בבית הנבחרים שבראשות הרפובליקנים, זאת בדוח חדש שמאשים את ממשל ביידן בכך שמאפשר לחשודים בטרור מ-36 מדניות להיכנס אל תוך המדינה.

"בעוד שקציני ביטחון לאומי מזהירים את האמריקאים מפני איומי טרור אפשריים, פקידי ממשל ביידן-האריס ממשיכים להקטין את חומרת הסיוט הביטחוני הלאומי שנוצר על ידי משבר הגבולות", נכתב בדוח של ועדת המשפטים.

(צילום: Getty Images)

אזרחים שידוע שהם נמצאים ברשימת מעקב הטרור הגיעו מ-36 מדינות, כולל אפגניסטן, לבנון וסוריה, אמרה הוועדה.

חלק מהאנשים שנתקלו בהם אנשי המכס והגנת הגבולות (CBP), הצליחו לקבוע פגישות בנקודות הכניסה באמצעות האפליקציה CBP One, למרות הטענות של המזכיר לביטחון המולדת אלחנדרו מאיורקס שהאפליקציה יכולה לסנן איומים אפשריים.

במהלך השנים הפיסקליות 2021 עד 2023 — שכוללות את התקופה מאוקטובר 2020 עד ספטמבר של השנה שעברה, רובה נפלה תחת ממשל ביידן — שופטי הגירה העניקו ערבות ללפחות 27 אנשים שהיו ברשימה והעניקו מקלט לארבעה מהם, לפי הוועדה.

ועדת המשפטים בבית אמרה שהיא מפרסמת את הדוח "כדי ליידע על רפורמות חוקתיות להבטחת הגבולות ולעצור את הרס הביטחון הלאומי של ממשל ביידן-האריס".

הדוח הדגיש בעיות עם מהגרים שמשתמשים במסמכים מזויפים כדי לעבור בדיקות גבול ואת המערכת הנוכחית של "תפיסה ושחרור" בהמתנה לדיוני בית משפט בתוך ארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE