"הנייה הוא הפנים המתונות של חמאס": כך תיארה 'רויטרס' את מנהיג ארגון הטרור
זעם גדול ברשתות החברתיות על עיוות נוסף של תקשורת המיינסטרים, אשר נותנת לגיטימציה לטרור על ידי בחירת מילים מוזרה ומרגיזה מאוד

סוכנות הידיעות רויטרס, אחת ממקורות המדיע העולמיים האמינים ביותר, תיארה את מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה כגורם "מתון" – זאת לאחר שהוא חוסל באיראן, ככל הנראה על ידי ישראל.

בכתבה על חיסולו, העיתונאי האחראי תיאר את ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור כ"פנים המתונות יותר של חמאס" – מילים אשר נתקלו בביקורת מיידית ברחבי הרשתות החברתיות.

הכותרת של רויטרס שונתה מאוחר יותר, והיא שאלה: "מי היה אסמאעיל הנייה ומדוע חיסולו הוא מכה לחמאס?".

עם זאת, הכתבה עצמה עדיין מתייחסת להנייה כ"מתון" ביחס למנהיגי חמאס האחרים. המאמר מתייחס להנייה כ"פרגמטי יחסית", כשהוא "הפנים המדברות בקול גבוה של הדיפלומטיה הבינלאומית עבור הקבוצה הפלסטינית".

בתגובה, הארגון התקשורתי Honest Reporting פרסם רשימה של "הרגעים המתונים ביותר של הנייה שהתקשורת בחרה להשמיט". כמו למשל תיעוד של הנייה שמח מתמונות של טבח ה-7 באוקטובר, או תיעוד של הנייה מתחייב בערבית כי חמאס "ינהיג אינתיפאדה אחרי אינתיפאדה עד שנשחרר את פלסטין".

הארגון גם הזכיר את דבריו של הנייה שאמר כי "דם הילדים, הנשים והזקנים" בעזה נחוץ כדי "לעורר בנו את רוח המהפכה, שיעורר בנו נחישות".

בין הגולשים שתקפו את רויטרס, חלקם הזכירו את הכותרת של ה'וושינגטון פוסט' שכינה את מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדדי, כ"חוקר דת בראשות המדינה האסלאמית".

כזכור, עיתונאים מסוכנויות ידיעות הנחשבות בעולם, כמו רויטרס ו-AP, לקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר, שלא נדבר על אל-ג'זירה.

רויטרס הכחישה שלעיתונאים שלה היה ידע מוקדם לטבח, וכך גם AP אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE