'דגל הנקמה' הונף באיראן | ארה"ב: "לא היינו שותפים לחיסולו של הנייה"
משמרות המהפכה האיראניות הודיעו כי ישראל "תתמודד עם תגובה קשה וכואבת" אחרי ההתנקשות בלב טהראן בחייו של ראש הלשכה המדינית של חמאס

איראן כועסת מאוד על ההתנקשות בחייו של ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, אסמאעיל הנייה, שבוצעה בעיר הבירה שלה, טהראן.

על פי דיווחים ברשתות, בעיר קום שבצפון מערב איראן, על גבי אחד המסגדים המרשימים, הונף 'דגל הנקמה האדום' – שהוא סמל שיעי לזעם.

סוכנות החדשות הפרו-איראנית 'סאברין', פרסמה את התמונה של הדגל, כאשר בכניסה למסגד הונפו שלטים שעל אחד מהם נכתב: "נקמת דם היא חובתנו. Down with Israel", זאת לצד גולגולת ומגן דוד.

הפעם האחרונה שהדגל הונף היה ככל הנראה אחרי הפיגוע באזכרה של מפקד משמרות המהפכה קאסם סולימאני, אז נהרגו יותר ממאה אנשים. לפני כן, הדגל הונף בשנת 2019 – אחרי ההתנקשות בחייו של סולימאני על ידי הצבא האמריקאי, בהוראת ממשל טראמפ.

בתוך כך, משמרות המהפכה האיראניות, ה-IRGC, הזהירה את ישראל כי היא תתמודד עם "תגובה קשה וכואבת" בשל ההתנקשות בחייו של הנייה.

"ללא ספק, פשע זה של המשטר הציוני יתמודד עם תגובה קשה וכואבת מצד החזית החזקה והגדולה של ההתנגדות, במיוחד איראן האסלאמית", נאמר בהצהרה מפי הגוף הצבאי האיראני.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, אמר ביום רביעי כי ארצות הברית לא הייתה "מודעת או מעורבת" בחיסול הנייה.

הוא גם ציין כי "שום דבר לא מוריד מהחשיבות של הגעה להפסקת אש שהיא בבירור באינטרסים של בני הערובה והבאתם הביתה, היא בבירור באינטרסים של הפלסטינים שסובלים נורא מדי יום".

YOU MIGHT ALSO LIKE