טקסס בניצחון משפטי שמאפשר לה לאבטח את הגבול עם מקסיקו
הממשל הפדרלי נכשל, בינתיים, לסכל את צעדי האבטחה של טקסס – שהציבה מחסומים צפים לאורך נהר הריו גרנדה, דרכו מסתננים אלפי מהגרים אל ארצות הברית

מושל טקסס גרג אבוט חגג לאחר שבית משפט פדרלי לערעורים קבע שמחסום צף שהוצב בנהר הריו גרנדה שנועד להרתיע מהגרים מלחצות לתוך המדינה - יכול להישאר.

ההחלטה תאפשר למדינת הכוכב הבודד לשמור על מחסום נהר צף לאורך הגבול עם מקסיקו, ובכך למעשה גבר על הניסיונות של ממשל ביידן להסיר את המחסומים.

בפוסט בחשבון ה-X שלו, אבוט כתב: "בית המשפט הפדרלי לערעורים למחוז החמישי קבע זה עתה שטקסס יכולה לשמור על המחסומים האלה במים, המאבטחים את הגבול שלנו. ביידן ניסה להסיר אותם. אני נלחמתי לשמור עליהם במים, וזה בדיוק המקום שבו הם יישארו".

המסומים שהוצבו לאורך נהר הריו גרנדה (צילום: AP)

הממשל הפדרלי תבע את טקסס ביוני 2023 בגין המחסומים הצפים, בטענה שהמחסום הפר את חוק הנהרות והנמלים מכיוון שהמדינה לא קיבלה אישור לבנות את המחסום מגוף המהנדסים של צבא ארצות הברית.

שאלה מרכזית בתיק הייתה האם שרשרת המחסומים באורך 1,000 רגל ליד איגל פס, טקסס, הוצבה במי שיט. השופטים, שרובם מונו על ידי נשיאים רפובליקנים, מצאו שהממשל הפדרלי לא הצליח להוכיח שהחלק הנגון בנהר הוא מקום שיט.

לפי נתונים מסוכנות המכס והגנת הגבולות, ה-CBP, טקסס ראתה את כמות החציות הגבוהה ביותר בארצות הברית, כאשר 1,399,790 מהגרים ניסו להיכנס לארצות הברית ממקסיקו ב-2022, לעומת 1,115,906 ב-2021. טקסס נתקלת באתגרים גדולים בהרתעת כניסה בלתי חוקית לארצות הברית בשל הגבול הרחב שלה עם מקסיקו.

המחסומים הצפים נועדו למנוע ממהגרים להיכנס למדינה באופן בלתי חוקי, כאשר למדינת הכוכב הבודד יש גבול באורך 1,200 מייל עם מקסיקו.

YOU MIGHT ALSO LIKE