העולם הערבי מגיב לחיסול הנייה: "מעשה פחדני והתפתחות מסוכנת"
ההתנקשות בחייו של ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס בלב הבירה של איראן, גררה גינויים רבים מצד מנהיגים ערבים, כמו גם מצד רוסיה וסין

הדיווחים על החיסול המשמעותי מאין כמוהו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, במה שנראה כמבצע צבאי מוצלח ביותר המיוחס לישראל, עוררו תגובות ברחבי העולם הערבי ובעיקר בגוש הרדיקלי.

לפני כן, החיסול גם גרף ברכות – כאשר מנהיג הימין של הולנד, חירט וילדרס, שפרסם בחשבון ה-X שלו תמונה של הנייה וכותרת על החיסול הממוקד, וכתב: "ברוך שפטרנו!!".

אך בעוד שמנהיגי העולם המערבי טרם הגיבו, בעולם הערבי ובני בריתו כבר גינו בחריפות.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כמובן גינה את ההתנקשות בהנייה וכתב כי מדובר ב"מעשה פחדני והתפתחות מסוכנת".  

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד מוסטפא, גם "קרא לפלגים, לכוחות ולבני עמנו הפלסטיני לחזק עוד יותר את האחדות הלאומית והעמידה בפני הכיבוש ופשעיו".

בטורקיה, שממש לפני כמה ימים הנשיא שלה רג'פ טאיפ ארדואן איים על פלישה לישראל, גם כן גינו והזהירו כי אם העולם לא יפעל "לעצור את ישראל, האזור שלנו יתמודד עם סכסוכים הרבה יותר גדולים".

רוסיה פרסמה הודעה בה היא מכנה את ההתנקשות ברב המרצחים "רצח פוליטי בלתי מתקבל על הדעת", וגם סין מסרה שהיא "מתנגדת להתנקשות באופן נחרץ ומגנה אותו", והוסיפה כי חיסולו של הנייה "עלול להביא לאי-יציבות נוספת באזור".

איראן זעמה במיוחד שכן ההתנקשות אירעה לא רק בשטח הריבוני שלה, אלא בעיר הבירה טהראן. "נגן על אדמתנו ונגרום להם להתחרט על מעשיהם", נמסר מהנשיא החדש, מסעוד פזשכיאן.

YOU MIGHT ALSO LIKE