ברק אובמה הכריז על תמיכתו בהאריס: "אעשה כל שביכולתי לעזור לך להיכנס למשרד"
ימים ארוכים של שתיקה מצד אחד הגורמים הבכירים ביותר במפלגה הדמוקרטית הגיעו לסיומם – כאשר הנשיא לשעבר ורעייתו הודיעו: "יש להאריס את החזון, האופי והעוצמה"

הנשיא לשעבר ברק אובמה ורעייתו, הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה, הודיעו באופן רשמי כי הם תומכים בקמלה האריס לנשיאות ארצות הברית – זאת כמעט שבוע אחרי שג'ו ביידן הודיע על פרישתו מהמירוץ.

"מישל ואני לא יכולים להיות גאים יותר לתמוך בך ולעשות כל שביכולתנו כדי לעזור לך לעבור את הבחירות האלה ולהיכנס למשרד", אמר הנשיא לשעבר להאריס בשיחת טלפון שבה השתתפה גם אשתו, כך לפי הווידאו שהם פרסמו.

האריס הודתה לאובמה על תמיכתם וביטאה את הערכתה על ידידותם המתמשכת רבת השנים.

"אוי, אלוהים. מישל, ברק, זה אומר כל כך הרבה בשבילי. אני מצפה לעשות את זה עם שניכם, דאג ואני יחד. ולצאת החוצה, להיות בדרכים", אמרה סגנית הנשיא.

"אבל מעל הכל, אני רק רוצה לומר לכם שהמילים שאמרתם והידידות שנתתם לאורך כל השנים האלה אומרות יותר ממה שאני יכולה לבטא, אז תודה לשניכם. זה אומר כל כך הרבה. ואנחנו הולכים להנות מזה גם, נכון?", היא הוסיפה.

הגברת הראשונה לשעבר אמרה שהיא גאה בהאריס ומצפה שהבחירות הקרובות יהיו היסטוריות.

"אני לא יכולה לסיים את שיחת הטלפון הזו בלי לומר לבחורה שלי, קמלה, אני גאה בך. זה הולך להיות היסטורי", אמרה להאריס.

בהצהרה משותפת שמכריזה על התמיכה, בני הזוג אובמה הללו את האריס ופירטו את הישגיה.

"אבל לקמלה יש יותר מקורות חיים", אמרה ההצהרה. "יש לה את החזון, את האופי ואת העוצמה שרגע קריטי זה דורש. אין לנו ספק במוחנו שלקמלה האריס יש בדיוק מה שנדרש כדי לנצח בבחירות האלה ולספק לעם האמריקאי... היא נותנת לכולנו סיבה לתקווה".

דבריו של אובמה מגיעים כשבוע אחרי שג'ו ביידן הודיע על פרישתו ובו בזמן בתמיכתו בהאריס לנשיאות. כאשר בכירים דמוקרטים רבים הכריזו מיד בתמיכתם בהאריס, שתוך 24 שעות גייסה עשרות מיליוני דולרים למען הקמפיין שלה – הנשיא לשעבר אובמה שמר על שתיקתו.

דיווחים ממקורות הצביעו על כך שאובמה לא מאמין שהאריס תוכל לנצח את טראמפ, וקיווה למנות מישהו אחר בראש המפלגה הדמוקרטית.

YOU MIGHT ALSO LIKE