בסיס אמריקאי בעיראק הותקף על ידי מליציות איראניות
במה שהפך לשגרה במזרח התיכון, במיוחד אחרי תחילת מלחמת 'חרבות ברזל', ארבע רקטות נפלו בסמוך לבסיס חיל אוויר - כאשר במזל אף חייל לא נפגע ולא נגרם נזק

ארבע רקטות פגעו ביום חמישי ליד בסיס חיל האוויר עין אל-אסד בעיראק, שם מוצבים חיילי ארצות הברית. על פי הדיווח ברשת 'פוקס ניוז', אין נפגעים באירוע ולא נגרם נזק לבסיס.

קצין הגנה אמריקאי אמר לרשת החדשות שאף אחת מהרקטות לא נחתה בתוך הבסיס.

התקפה זו מגיעה רק ימים לאחר שפקידים אמריקאיים ועיראקים נפגשו בפסגה בפנטגון כדי לדון מתי ניתן להביא לסיום הקואליציה נגד דאע"ש בעיראק, כדי לעבור לשלב הבא של קשר ביטחוני דו-צדדי עם השארת חלק מהחיילים האמריקאים באזור.

אלא שפלגים עיראקים המזוהים עם איראן קראו לכל 2,500 החיילים האמריקאיים שנותרו – להסתלק מהמדינה.

מיליציות עיראקיות הנתמכות על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן, שמים במטרה את חיילי ארה"ב והבסיסים, ובעיקר מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, אותם בסיסים הותקפו עשרות פעמים.

המתקפה על בסיס חיל האוויר האמריקאי מגיע ברקע מתיחות צבאית בינלאומית שהגיעה לשלב נוסף כאשר יממה לפני כן זוהו ארבעה מטוסי קרב – שניים רוסים ושניים סינים – מתקרבים לחופי אלסקה.

מיד עם זיהו התנועה האווירית החשודה מצד גורמים עוינים, מטוסי קרב של הברית הצבאית הצפון אמריקאית בין ארה"ב לקנדה (NORAD), הזניקו מטוסי קרב שחסמו את דרכם של הסינים והרוסים.

YOU MIGHT ALSO LIKE