הפופולריות של הנשיא ביידן הגיעה לשיא של שנתיים
נראה שהודעת הפרישה מהמירוץ לנשיאות ארצות הברית הטיבה עם ביידן, שכן לראשונה מאז ספטמבר 2022 דירוג האישור שלו זינק והוא הגבוה ביותר

הנשיא ג'ו ביידן קיבל את דירוג האישור הגבוה ביותר בכמעט שנתיים האחרונות – זאת אחרי שבועות מלאים בדרמות פוליטיות שהגיעו לשיא עם פרישתו של ביידן מהמירוץ לנשיאות.

סקר חדש מטעם ה'ניו יורק טיימס' ו-Siena College, מצא שביידן קיבל את הדירוג הגבוה ביותר מאז ספטמבר 2022, אף על פי שרוב האמריקאים עדיין לא מרוצים מהביצועים שלו.

הסקר, ששאל 1,142 בוחרים רשומים מ-22 ביולי עד 24 ביולי, מצא כי 41 אחוז מהאמריקאים או "מאוד" או "במידה מסוימת" מרוצים מביידן, בעוד 56 אחוז לא מרוצים.

(צילום: AP)

כאמור, זו התוצאה הטובה ביותר שהנשיא המכהן מקבל בסקר מאז זה שבוצע בין ה-6 ל-14 בספטמבר לפני שנתיים, אז 38 אחוזים מהמצביעים האמריקאים אישרו את עבודתו בעוד ש-51% לא אישרו.

דירוג האישור של ביידן נותר נמוך לאורך כהונתו בעקבות ביקורת על ניהולו של הגבול בין ארה"ב למקסיקו, ורבים מהבוחרים מאשימים את מדיניותו על צרות כלכליות, למרות שהאינפלציה ירדה בשנים שלאחר מגפת הקורונה. בינתיים, חלק מהדמוקרטים הפרוגרסיביים ביקרו את ניהולו של מלחמת ישראל-חמאס, מה שעוד יותר פגע במספרי האישור שלו.

בתוך כך, 87% מהנשאלים אמרו שהם מאשרים את החלטתו לפרוש מהמרוץ הנשיאותי. רק 9 אחוז אמרו שהם לא מאשרים.

כזכור, ביידן הודיע בסוף השבוע הקודם שהוא נסוג מהמירוץ לאחר שבועות של לחץ מצד הדמוקרטים הבכירים ביותר שחששו מאוד מיכולתו לנצח את דונלד טראמפ בבחירות בנובמבר הקרוב, זאת בעיקר בשל מצבו המנטלי שראה ירידה חדה בחודשים האחרונים.

YOU MIGHT ALSO LIKE