מבצע הסגרה דרמטי: שניים מהבכירים ביותר בקרטל סינלואה נעצרו
בנו של 'אל צ'אפו' הלשין על אחד ממייסדי הקרטל עם אביו, 'אל מאיו', והוביל את שניהם למעצר של הרשויות האמריקאיות אחרי עשרות שנים של מרדף

ברון הסמים המקסיקני איסמאל זמבדה גרסיה, הידוע גם בשם 'אל מאיו' - שותף להקמתו של הקרטל הידוע לשמצה סינלואה, נעצר ביום חמישי באל פאסו.

גם חואקין גוזמן לופז, בנו של מייסד נוסף של הקרטל – חואקין 'אל צ'אפו' גוזמן', נלקח למעצר, זאת אחרי שהוא הסגיר את עצמו ואת זמבדה גרסיה.

"מחלקת המשפטים לקחה למעצר שני מנהיגים נוספים שנחשדים כראשי הקרטל של סינלואה, אחד מארגוני הסחר בסמים האלימים והחזקים ביותר בעולם", אמר התובע הכללי של ארצות הברית, מריק ב. גרלנד. "איסמאל זמבדה גרסיה, או 'אל מאיו', שותף להקמת הקרטל, וחואקין גוזמן לופז, בן שותפו האחר להקמה, נעצרו היום באל פאסו, טקסס".

מקור באכיפת החוק הפדרלית אמר ל'פוקס ניוז' שגוזמן לופז הסגיר את עצמו לרשויות האמריקאיות – אז הוא הלשין על אל מאיו ועזר להסגיר אותו לארצות הברית.

השניים עלו על מטוס פרטי, ובמקום לנוע דרומה למקסיקו כפי שחשב אל מאיו, המטוס פנה צפונה לאל פאסו, שם שניהם נלקחו למעצר.

אל מאיו, שעבורו הציעה מחלקת המשפטים האמריקאית פרס של 15 מיליון דולר עבור מידע שיביא למעצרו והרשעתו, יתמודד כעת עם רשימה ארוכה של כתבי אישום בגין פשעים הקשורים לסחר בסמים ופשע מאורגן בארצות הברית.

"היום, ה-FBI וה-DEA עצרו את שני מנהיגי הקרטל שהצליחו להימלט מהחוק במשך עשורים", אמר יו"ר ה-FBI כריסטופר ריי. "גרסיה וגוזמן נחשדים בפיקוח על הברחת עשרות אלפי פאונדים של קוקאין, הרואין, מתאמפטמין ופנטניל לארה"ב יחד עם אלימות קשה".

עוד הרבה לפני מעצרו, כתבי אישום הוגשו נגד זמבדה גרסיה בגין קשירת קשר לייצור והפצה של פנטניל, ובכללי הובלת מפעל פלילי מתמשך האחראי לייבוא והפצה כמויות עצומות של סמים שהניבו עבורו מיליארדי דולרים.  

YOU MIGHT ALSO LIKE