חשש כבד: איראן מתכננת לפגוע במשלחת הישראלית לאולימפיאדה
שר החוץ הישראלי שלח מכתב למקבילו הצרפתי, בו הצביע על תוכנית של מליציות טרור איראניות וארגונים אחרים לבצע פיגועי טרור

אולימפיאדת פריז 2024 תיפתח רשמית מחר, אך המשחקים כבר החלו וכל המשלחות הגיעו – מה ששם בכוננות גבוהה את כוחות הביטחון, בעיקר בשל האיומים הרבים נגד המשלחת הישראלית.

שר החוץ הישראלי, ישראל כץ,, שלח מכתב למקבילו הצרפתי סטפן סז'ורנה, בו הוא הזהיר אותו מפני תוכנית הנתמכת על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן, שמטרתה לתקוף את המשלחת הישראלית.

"יש אלו שמבקשים לפגוע באופי החגיגי של האירוע השמח הזה", כותב כץ. "יש לנו כעת הערכות לגבי האיום הפוטנציאלי הנשקף ממליציות טרור איראניות וארגוני טרור נוספים שמכוונים לבצע פיגועים נגד חברי המשלחת הישראלית ותיירים ישראלים במהלך האולימפיאדה".

המשלחת הישראלית לפריז

במכתבו, כץ הביע את הערכתו לגרומים הצרפתיים על "הצעדים הביטחוניים חסרי התקדים" להגנה על הישראלים במשחקים, כמו גם על הגינוי שנמשע מממשלת צרפת לקריאות להחרים את ישראל מהמשחקים האולימפיים.

88 הספורטאים הישראלים שהגיעו לפריז נמצאים תחת הגנה מסביב לשעות על ידי שירותי הביטחון הצרפתיים המקצועיים ביותר, וגם מוגנים על ידי שב"כ.

בתוך כך, משטרת בלגיה הודיעה כי היא עצרה שבעה אנשים חשודים בכך שתכננו להוציא לפועל פיגוע טרור, כאשר הרשויות ממשיכות בחיפושים אחר 14 חשודים נוספים.

התביעה מסרה כי "אין פרטים בלב זה לגבי המיקומים או המטרות, אך מה שמצאנו מוביל אותנו להאמין שהיה הכנה לפיגוע טרור". יש לציין כי לא ברור אם הפיגוע היה קשור לאולימפיאדה, אך כל הכיוונים נבדקים.

YOU MIGHT ALSO LIKE