עשירי האחוזון העליון הגדילו את הונם ב-42 טריליון דולר
האנשים העשירים בעולם - כמו אילון מאסק, ג'ף בזוס וברנאר ארנו, ניפחו את ההון שלהם במהלך העשור האחרון בעוד שהמסים עליהם צנחו "לשפל היסטורי"

האחוז העליון של האנשים העשירים ביותר בעולם – הגדילו את הונם בסך כולל של 42 טריליון דולר בעשור האחרון, כך חשף דוח חדש מאת Oxfam.

למרות הרווח הזה, המסים על העשירים צנחו ל"שפל היסטורי", הוסיף הארגון הלא ממשלתי שמטרתו להילחם בעוני ברחבי העולם, והזהיר מרמות "חצופות" של אי-שוויון, כאשר שאר העולם "נותר להיאבק על פירורים".

הדו"ח פורסם לקראת פסגת ה-G20 שייערך בברזיל בנובמבר הקרוב, פורום לשיתוף פעולה כלכלי. בפסגה שתתקיים בריו דה ז'ניירו, הבכירים ידונו בדרכים להעלות מסים לעשירים ביותר ולמנוע ממיליארדרים להתחמק ממערכות המסים.

'אוקספם' כינתה את הפסגה המתקרבת כ"מבחן אמיתי לממשלות ה-G20", וקרא להן ליישם מס נכסים שנתי של לפחות שמונה אחוזים על "העושר הקיצוני" של אותם אנשים עשירים בעולם.

מקס לוסון, ראש מדיניות האי-שוויון בארגון, תהה האם לאותן מדינות "יש את הרצון הפוליטי לקבוע סטנדרט גלובלי שמעמיד את הצרכים של רבים לפני החמדנות של קבוצה אליטיסטית קטנה?".

אוקספם מסרה כי הסכום הענק של 42 טריליון דולר, הוא כמעט 36 פעמים העושר שהצטבר על ידי חצי המאוכלוסייה הענייה ביותר בעולם.

למרות זאת, המיליארדרים "שילמו שיעור מס ששקול לפחות מ-0.5 אחוז מעושרם" ברחבי העולם, נמסר.

מנכ"ל טסלה, SpaceX ו-X, אילון מאסק, מוביל את קבוצת העשירים הזו, ולפי שעה שווה 241 מיליארד דולר.

אחריו ממוקם ג'ף בזוס, עם 204 מיליארד דולר – ובמקום השלישי מוצב ברנאר ארנו, הטייקון הצרפתי המחזיק ברוב חברות היוקרה, ולו יש 187 מיליארד דולר.

את המקום הרביעי והחמישי תפסו מארק צוקרברג וביל גייטס, עם 165 מיליארד דולר ו-157 מיליארד דולר, בהתאמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE