מתיחות שיא: ארבעה מטוסי קרב רוסים וסינים התקרבו לחופי אלסקה
פחות משעה לפני שהנשיא ביידן נשא נאום לאומה האמריקאית, כוחות הביטחון של צפון אמריקה – NORAD – זיהו מפציצים של מדינות עוינות מתקרבים לשטח הריבוני שלהן

רגע לפני הנאום של הנשיא ג'ו ביידן בו דיבר לראשונה אל האומה והסביר את פרישתו מהמרוץ, דוברות פיקוד ההגנה האווירית של אמריקה הצפונית, NORAD, פרסמה שהיא שיגרה מטוסי קרב אמריקאים כדי לחסום שני מטוסי קרב רוסיים ושניים סיניים שהתקרבו לחופי אלסקה.

בהודעה לעיתונות, הסוכנות אישרה שהיא זיהתה ועקבה שני מטוסים צבאיים רוסיים TU-95 ושני מטוסים צבאיים של הרפובליקה העממית של סין H-6, שפעלו באזור זיהוי ההגנה האווירית של אלסקה (ADIZ).

(צילום: AP)

בתגובה, מטוסי קרב של NORAD, מארצות הברית ומקנדה, הוזנקו לאוויר וחסמו את המפציצים הזרים.

זו הפעם הראשונה שרוסיה וסין מבצעות סיור משותף של מפציצים ליד אלסקה, כך לפי דיווח ברשת 'פוקס ניוז'. עם זאת, חשוב לציין כי אף אחד מהמטוסים העוינים לא נכנס לשטח האווירי של ארצות הברית או קנדה.

"המטוסים הרוסיים והסיניים נשארו במרחב האוויר הבינלאומי ולא חדרו למרחב האוויר הריבוני של ארה"ב או קנדה. פעילות זו של רוסיה והרפובליקה העממית של סין באזור ה-ADIZ של אלסקה אינה נתפסת כאיום, ו-NORAD תמשיך לעקוב אחרי פעילותם ליד צפון אמריקה ותפגוש נוכחות בנוכחות", אמרה הסוכנות.

הדיווח על התקרית הגיע פחות משעה לפני שהנשיא ביידן פנה לאומה האמריקאית בנאומו הציבורי הראשון מאז שהודיע כי הוא פורש מהריצה לקנדציה שנייה בבית הלבן.

בנאומו בן 11 הדקות, הנשיא אמר שהוא בחר "העביר את הלפיד" לסגניתו קמלה האריס, "מכיוון שהגיע הזמן לקולות צעירים".

YOU MIGHT ALSO LIKE