דרס ודקר גברים חרדים: 40 שנות מאסר לתושב אנטישמי מניו ג'רזי
בית המשפט הפדרלי גינה בחריפות את פשע השנאה של דיון מארס בן ה-29, שתקף חמישה גברים חרדים, דרס ארבעה מהם ודקר אחד מהם בחזה

תושב ניו ג'רזי נידון ביום שלישי ל-40 שנות מאסר בכלא פדרלי, זאת בגין סדרת תקיפות אלימות נגד חברי הקהילה היהודית האורתודוקסית בלייקווד והסביבה. כך אמר התובע הפדרלי של ארה"ב, פיליפ ר. סלינגר.

דיון מארש בן ה-29, תושב מנצ'סטר, הודה בעבר בחמישה סעיפים של הפרת חוק הפשעים מתוך שנאה, וסעיף אחד של גניבת רכב, לפי ההודעה ממשרד התובע הפדרלי למחוז ניו ג'רזי.

מארש הודה ב"גרימת פגיעה גופנית במכוון נגד חמישה קורבנות, וניסיון להריגה וגרימת פציעות באמצעות נשקים מסוכנים לארבעה מהם, כולם משום שהם יהודים", כך נאמר בהודעה מטעם התובע סלינגר והעוזרת למנהל המחלקה לזכויות אזרח במשרד המשפטים של ארה"ב, קריסטן קלארק.

"האיום של פשעים אלימים המונעים משנאה הוא מציאות עצובה שמשפיעה על יותר מדי אנשים ברחבי המדינה והאומה שלנו", אמר סלינגר.

"הנאשם הזה הודה בעבר שתקף באלימות חמישה גברים, דרס עם רכב ארבעה מהם, דקר אחד מהם בחזה, וניסה להרוג אותם פשוט משום שהם היו מזוהים בבירור כיהודים אורתודוקסים. העונש שהוטל היום מחייב את מארש לקחת אחריות על מסע הטבח והשנאה האכזרי שלו. אין לנו עדיפות גבוהה יותר מלהגן על זכויות האזרח של תושבי ניו ג'רזי שלנו".

שופט בית המחוקקים הפדרלי, זהיד נ. קוראישי, גם קבע שמארש יהיה כפוף לחמש שנות שחרור על תנאי לאחר שיצא מהכלא הפדרלי בשנות ה-2060.

"די כבר - התקפות מונעות משנאה כלפי הקהילה היהודית האורתודוקסית הן מתועבות, לא חוקיות ונוגדות את הערכים שלנו כאמריקאים".

"כשאנו פועלים בתוקף להתמודד ולהשמיד את האלימות האנטישמית, אנו מזהים את הפגיעות הייחודיות נגד יהודים אורתודוקסים, שלעיתים קרובות נופלים קורבן רק בגלל לבושם הדתי והכיפות שלהם. משרד המשפטים ימשיך לחקור ולהעמיד לדין בתוקף פשעי שנאה חסרי הגיון, ואנו נגן על אנשים שמתרגלים את זכותם החוקתית לעסוק בדתם".

YOU MIGHT ALSO LIKE