"הפגנת ענק של מתנגדי ישראל ותומכי קמלה האריס": הכנות לקראת נאום נתניהו בקונגרס
כבר עכשיו מתאספים מפגינים מחוץ למלון ווטרגייט שם שוהה ראש ממשלת ישראל, אך ההערכות הן כי 25,000 מפגינים יתפרעו מחוץ לנאומו בקונגרס

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הגיע לוושינגטון הבירה לקראת נאומו בקונגרס, וכבר מפגינים רבים התקבצו מחוץ למלון ווטרגייט בו הוא שוהה – מה שגרר כוחות אבטחה נוספים של משטרת די.סי ושל שירות החשאי.

לפני כן, הנציג הרפובליקני מקליפורניה דארל עיסא – אביו ממוצא לבנוני נוצרי ואמו גרמניה – פנה לסגנית הנשיא ולמועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית קמלה האריס, וביקש ממנה להשתלט על המצב לפני שעשרות אלפים יגיעו להפגין נגד ראש ממשלת ישראל.

(צילום: Getty Images)

עיסא אמר להאריס, שהיא תושבת קליפורניה כמוהו, לשכנע את תומכיה – שרבים מהם מתנגדים לישראל, שלא "להציף את הקפיטול" ביום רביעי, ערב נאומו של נתניהו.

"משטרת הקפיטול הודיעה לחברים ולצוות כי מוערך כי 25,000 מפגינים – שמורכבים כמעט באופן בלעדי מתומכים פוליטיים ובעלי ברית של המועמדת הנשיאותית הדמוקרטית הצפויה קמלה האריס – יציפו את בית הנבחרים מחר כדי להתנגד לנאום של ראש הממשלה נתניהו בפני מושב משותף של הבית והסנאט. זה לא רק יפריע אלא גם עלול להשבית את הקונגרס".

"החל מאמש ועד היום, משטרת הקפיטול והנהלת הבית שיתפו תוכניות ונהלים שמפרטים אמצעי ביטחון נרחבים, סגירת מספר כניסות לבית הנבחרים, ואיסור על כל המבקרים שאינם מלווים על ידי מלווה בכל עת. מחסומים וגדרות כבר מוקמים עם עוד שיבואו לאורך היום. כל זה בגלל הפגנת ענק של מתנגדי ישראל ותומכיה של קמלה האריס שמתכננים הפגנת כוח עצומה. זה מגוחך שהציבור נמנע מכניסה זמינה לקונגרס מחר. באמריקה, ההמון לא אמור לנצח".

"סגנית הנשיא האריס: הכירי בסכנה הברורה שכל זה מייצג. השתמשי בקולך, אמרי לתומכיך שלא להציף את הקפיטול, שלא לפרוץ פנימה, ומעל לכל, שלא למנוע גישה שקטה וציבורית של אזרחים רגילים לבית העם".

YOU MIGHT ALSO LIKE