בשורה גדולה: תוכנת ה-AI שמזהה סרטן הרבה יותר טוב מרופאים
חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס מצאו כי כלי בינה מלאכותית בשם Unfold AI זיהתה סרטן ערמונית בדיוק של 84 אחוזים – לעומת רופאים שמאבחנים עם דיוק של 67%

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס, מצא כי בינה מלאכותית מצליחה לזהות סרטן בדיוק גבוהה יותר מרפואים.

המחקר מ-UCLA מצא כי כלי בינה מלאכותית זיהה סרטן ערמונית עם דיוק של 84 אחוזים, זאת לעומת דיוק של 67% על ידי רופאים – כך לפי הודעה שפורסמה על ידי האוניברסיטה.

הכלי Unfold AI, שנוצר על ידי Avenda Health שבסיסה בקליפורניה – תוכנה שאושרה לאחרונה על ידי ה-FDA, משתמשת באלגוריתם להמחשת הסבירות לסרטן על סמך סוגים שונים של נתונים קליניים.

במחקר, צוות של שבעה אורולוגים ושלושה רדיולוגים, ניתחו 50 מקרים בהם גידולים הוסרו, בחיפוש אחר סימנים לסרטן שנותר.

כמה חודשים לאחר מכן, הבינה המלאכותית ביצעה את אותו הניתוח – ושיעור הזיהוי שלה היה גבוה ב-17 אחוזים בסך הכל.

עלי כסראיין, ד"ר מפלורידה, אמר שהוא משתמש ב-Unfold AI בייעוצים שלו עם מטופלים.

"הבינה המלאכותית לוקחת את המידע שיש לנו כרגע על סרטן הערמונית של המטופל — כמו את תוצאות הפתולוגיה והביופסיה שלו — ויוצרת מפת הערכת סרטן תלת-ממדית," הוא אמר ל'פוקס ניוז'.

"התוצאות שאנו מקבלים מהתוכנה מכווינות אותנו אם לחולה מתאים יותר טיפול ממוקד או אינטנסיבי יותר, כמו ניתוח או טיפול בקרינה, והן למעשה מבטיחות שנמצא את הטיפול המתאים ביותר לסרטן, את ההתאמה האישית לכל אחד ואת מטרות איכות החיים שלהם".

מעבר לכך, "המפה התלת-ממדית שנוצרה על ידי ה-AI מאפשרת לצוות לזהות גבולות מדויקים ולמקד את האזור הסרטני", אמר ג'ושוע טרגנברג, ד"ר לפילוסופיה שחולה בסרטן הערמונית בעצמו.

YOU MIGHT ALSO LIKE