"לוקחת אחריות מלאה" על ניסיון ההתנקשות בטראמפ: מנהלת השירות החשאי התפטרה
אחרי דיון בקונגרס בו לא הצליחה לענות על שאלות רבות וקריטיות, קימברלי צ'יטל – שמובילה את הסוכנות הפדרלית מאז אוגוסט 2022, הודיעה כי היא עוזבת את תפקידה

מנהלת השירות החשאי, קימברלי צ'יטל, התפטרה היום מתפקידה לאחר דיון קשה בקונגרס בנוגע לניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ והכישלון של הסוכנות הפדרלית בלבצע את תפקידו היחיד – להגן עליו.

צ'יטל הודיעה על התפטרותה מהתפקיד אליו נכנסה באוגוסט 2022, בהודעה לעובדיה:

"אני לוקחת אחריות מלאה על הפרצה באבטחה. באור האירועים האחרונים, בלב כבד החלטתי לקבל את ההחלטה הקשה להתפטר מתפקידי כמנהלת שלכם", היא אמרה במכתב, כפי שדווח בסוכנות הידיעות AP.

צ'יטל העידה בפני ועדת הפיקוח של בית הנבחרים ביום שני לגבי ניסיון ההתנקשות בעצרת של טראמפ בבאטלר, פנסילבניה, ב-13 ביולי.

במהלך הדיון שנמשך ארבע שעות, הוועדה הדו-מפלגתית חקרה את צ'יטל על איך היה ניתן לצלף, מתיו תומס קרוקס, להגיע לגג ולירות בטראמפ, על אף שהוא זוהה לפני כן.

מבקרים האשימו אותה בסירוב לענות על שאלות מפתח התנהלות הסוכנות והאירוע עצמו, מה שהביא לקריאות רבות יותר להתפטרותה.

הנציגה אליס סטפניק, רפובליקנית מניו יורק, כתבה שהתפטרותה הייתה "מאוחרת מדי".

"הכישלון לענות על שאלות בסיסיות במהלך עשרת הימים האחרונים ובדיון בקונגרס אתמול היה חרפה. הרפובליקנים בבית לא ינוחו עד שנקבל שקיפות ואחריות מלאה", כתבה.

בהודעה שפורסמה ביום שלישי, יו"ר ועדת הפיקוח של הבית, ג'יימס קומר, אמר שהתפטרותה של צ'יטל היא "צעד לקראת אחריות", אך הוסיף:

"אנו זקוקים לסקירה מלאה של איך הכשלים הביטחוניים הללו התרחשו כדי שנוכל למנוע אותם בעתיד. אנו נמשיך את הפיקוח שלנו על השירות החשאי בתמיכה בצוות המשימה של הבית כדי לספק שקיפות, אחריות, ופתרונות כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב".

YOU MIGHT ALSO LIKE