זה לא יהיה קל: חמש סיבות למה טראמפ צריך לחשוש מהאריס
הדרמות הפוליטיות ממשיכות להגיע לשיאים חדשים, ועכשיו כניסתה של סגנית הנשיא למירוץ לבית הלבן. אמנם רפובליקנים רואים בה דמות חלשה, אבל יש לה כמה יתרונות על פני טראמפ

מי שמכהנת בשלוש שנים האחרונות כסגנית נשיא ארצות הברית, מצאה את עצמה כמובילה לראשות המפלגה הדמוקרטית אחרי שג'ו ביידן הודיע כי הוא פורש מהמשך המירוץ.

למרות דירוג אישור נמוך ממנו סבלה מתחילת כהונתה, קמלה האריס מחזיקה בכמה יתרונות על פני יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, והנה חמישה מהם:

גיוס תרומות

האריס היא המועמדת הדמוקרטית היחידה שיכולה לרשת את קופת מסע הבחירות של ביידן – שכבר שינה באופן רשמי את הגשות המסמכים לוועדת הבחירות הפדרלית, כך שאם האריס תזכה רשמית בראשות המפלגה הדמוקרטית, היא תוכל להשתמש בסכומים האדירים.

בעוד שלפי הנתונים מסוף חודש יוני, קמפיין הבחירות של ביידן גרף 95 מיליון דולר – בעוד שזה של דונלד טראמפ גייס 128 מיליון דולר, מאז הודעת הפרישה של ביידן וכניסתה של האריס למירוץ, מסע הקפיין שלה גייס סכומים מרשימים.

תוך יממה אחת מאז הדרמה בקפיטול, פלטפורמת הגיוס לדמוקרטים – ActBlue, דיווחה על יום הגיוס הגדול ביותר במחזור 2024 עם תרומות קטנות וגדולות שנערמו לכ-80 מיליון דולר.

גיל

טראמפ הקדיש חודשים רבים לתקוף את ביידן על גילו וכשירותו לתפקיד הנשיאות. אך כעת, טראמפ בן ה-78 יהיה המועמד המבוגר ביותר בארה"ב אם האריס בת ה-59 או מישהו צעיר יחליף את ביידן בראש הרשימה הדמוקרטית.

סקרים הראו שרבים מהאמריקאים חושבים שטראמפ זקן מדי לכהן כדי לשרת קדנציה שנייה.

התלהבות של הדמוקרטים

המועמדות של האריס עשויה להצית מחדש את ההתלהבות בקרב הבוחרים הצעירים, קבוצת מפתח במרוץ לשנת 2024 ואחת שבה ביידן איבד תמיכה.

"האריס כנראה תחזיר את האנרגיה וההתלהבות מאחורי הקמפיין - כבר אפשר להרגיש את זה", אמר גרנט דייוויס ריהר, פרופסור למדע המדינה באוניברסיטת סירקיוז. "הגיוס המוקדם של כספים הוא סימן טוב עבורה".

עם זאת, יש לזכור שלאורך הקדנציה שלה כסגנית הנשיא, דירוג האישור שלה היה נמוך באופן קבוע. מומחה הסביר: "הבעיה האמיתית של האריס היא שהתמיכה בה נראית כאילו מגיעה מלמעלה למטה, בעוד שהתמיכה בטראמפ מגיעה למלמטה".

פוליטיקת זהויות

האריס תהפוך היסטורית לאישה השחורה הדרום-אסייתית שתוביל את המפלגה הדמוקרטית – במידה שתזכה.

זאת כאשר עבורם, טראמפ מייצג את האליטה הלבנה הקפיטליסטית המושחתת, בטח אחרי שנמצא אשר בפרשת דמי השתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס.

זכויות הפלה

הדמוקרטים ניסו להפוך את זכויות ההפלה לנושא המרכזי בבחירות בנובמבר. כאישה, האריס ממוקמת היטב לתקוף את טראמפ על הנושא לקראת הבחירות הנשיאותיות הראשונות מאז שפסק הדין רו נגד ווייד בוטל על ידי ביהמ"ש העליון.

טראמפ נתן לעצמו קרדיט על המהלך עם בחירת שופטים שמרנים, אך הוא הדגיש כי הוא לא יתמוך באיסור פדרלי על הפלות. לדבריו, הוא רוצה שלכל מדינה תהיה את הבחירה שלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE