לביידן נמאס מברק אובמה ושאר הדמוקרטים שמנסים לדחוף אותו החוצה
דיווחים בתקשורת מתארים תסכול רב אצל הנשיא המכהן ותחושות נטישה של ממש מצד עמיתיו, שעד לפני שלושה שבועות היו תומכיו הגדולים ביותר

הנשיא ג'ו ביידן מאס מכמה מבעלי הברית הדמוקרטים שלו, שכבר כמעט חודש דוחפים אותו לפרוש מהמרוץ לנשיאות.

על פי מקורות ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס', ביידן – שסגור בביתו בגלל מחלת הקורונה, התעצבן על כמה ממנהיגי המפלגה, כולל הנשיא לשעבר ברק אובמה שמעורב מאוד בדיונים על פרישתו של ביידן מהמרוץ לנשיאות ארצות הברית.

מאז העימות הנשיאותי הראשון, עשרות חברי קונגרס יצאו בפומבי וביקשו מהנשיא לסיים את מסע הבחירות שלו. אך בעלי בריתו הקרובים ביותר של ביידן, כמו אובמה ולשעבר יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, לא יצאו נגד הנשיא באופן פומבי, שמסע הבחירות שלו המשיך להתעקש שהוא נשאר במרוץ.

עם זאת, לפי הדיווח של ה'טיימס', ביידן רואה באובמה "כמושך בחוטים מאחורי הקלעים" של הדיונים לגבי מסע הבחירות של הנשיא. בהתבסס על אנשים קרובים לביידן, שדיברו בתנאי אנונימיות כדי לדון בעניינים פנימיים, ה-Times דיווח ביום שישי שהנשיא "בפוליטיקה מספיק זמן כדי להניח שהדליפות שהופיעו בתקשורת בימים האחרונים מתואמות כדי להגביר את הלחץ עליו לסגת".

הסופר והעיתונאי החוקר קרל ברנשטיין, שסיקר את פרשת ווטרגייט ככתב של ה'וושינגטון פוסט' יחד עם בוב וודוורד, הדהד בהופעה ב-CNN בליל שישי שמקורות איתם דיבר מתארים את הנשיא כ"כועס" על הלחץ מתוך מפלגתו.

"הוא מרגיש שהוא ננטש – המילה נטוש נאמרה כמה פעמים בדיונים שהיו לי עם אנשים בבית הלבן", אמר ברנשטיין.

סוכנות הידיעות AP דיווחה ביום חמישי שאובמה "מביע דאגה עם בעלי בריתו" לגבי סיכוייו של ביידן בנובמבר. הדיווח, שהתבסס "חלקית על מידע מכמעט עשרה אנשים שנשארו אנונימים", אמר שהנשיא לשעבר אמר לבעלי בריתו "שעל ביידן לשקול את המשך מסע הבחירות שלו, אך גם הבהיר שההחלטה היא החלטה שביידן צריך לקבל".

YOU MIGHT ALSO LIKE