השירות החשאי מונע מחברי הקונגרס גישה לדו"ח האבטחה של טראמפ: "זה כיסוי תחת"
הסוכנות הפדרלית לא רוצה שהמחוקקים יחשפו לפרטים לגבי מי היה אמור לכסות את אזור הגג ממנו ירה קרוקס בן ה-20, ובו בזמן מאשימה את המשטרה המקומית

הגישה לדו"ח הפועלות המלא שמפרט את תוכנית ההגנה לעצרת של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נמנעת מחברי הקונגרס.

פול מאורו, עורך דין ובלש משטרת ניו יורק לשעבר, אמר שאותו דו"ח "היה אמור לפרט מי היה אמור לכסות את אזור הגג שממנו ירה תומס מת'יו קרוקס".

"אם לא הייתה תוכנית פעולה, או אם היא לא כיסתה את הגג הזה, מי שחתם עליה נכשל בצורה קשה", אמר מאורו.

"זה היה משהו שתוכנן בצורה גרועה מאוד. רק הרעיון שהם החזיקו את טראמפ במכונית, ולא יכלו להוציא את המכונית מהשטח מכיוון שהיה נעול, זה לא אחראי בצורה בלתי נתפסת", אמר מאורו, והוסיף כי בדרך כלל יש רכב מיוחד ותוכנית פינוי עם נהג שמכיר את המסלול הישיר והקצר ביותר לבית החולים.

זה "אומר לי שהדבר הזה נעשה באופן רשלני מאוד, עם משאבים מועטים מאוד ולא היה שום מנהל ראשי על כל התהליך", הוא הוסיף. "לא היה מפקד אירוע. אף אחד לא היה באמת בפיקוד. אולי על הנייר, כנראה שהיה, אבל מי שזה לא היה, ישן במשמרת".

עכשיו, כשחברי הקונגרס לא מורשים לקבל גישה לדו"ח, והשירות החשאי ממהר להפנות את האצבע למשטרה המקומית, זה אומר חד משמעית שהם ב"מצב שמירה על התחת שלהם", הוא אמר.

וכך, כמעט שבוע לאחר הירי, ישנן שאלות רבות ללא מענה ופערים ברורים בתכנון, בביצוע ובמקצועיות.

השלב הבא הוא דיון בוועת הפיקוח של בית הנבחרים שייערך ביום שני, שבו חברי הקונגרס ישאלו את ראש השירות החשאי את כל השאלות הקשות.

YOU MIGHT ALSO LIKE