ביידן פתוח לאפשרות לפרוש מהמרוץ – ושואל את מקורביו: "קמלה האריס יכולה לנצח?"
קמפיין הבחירות של ביידן ממשיך להתעקש שהוא המועמד הדמוקרטי היחיד ושהוא ינצח – אבל בחדרי חדרים, הנשיא המכהן כבר לא יכול להתעלם מהקולות ההולכים וגוברים שדרושים ממנו לפרוש

יועץ דמוקרטי בכיר אמר לרשת CNN כי הנשיא ג'ו ביידן התרכך וכעת הוא "פתוח" לאפשרות לוותר על מסע הבחירות שלו לנשיאות ארצות הברית.

זאת אחרי שהגורמים הבכירים ביותר – ברק אובמה, ננסי פלוסי וצ'אק שומר – החלו גם כן ללחוץ על ביידן לפרוש.

הנשיא בן ה-81, שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה ביום רביעי, התעקש עד כה שהוא יישאר במרוץ לבית הלבן - למרות קריאות חוזרות ונשנות מדמוקרטים לאור העימות הנשיאותי הכושל שאירע לפני שלושה שבועות, שם היה ברור כי מצבו המנטלי אינו תואם לתפקיד הנשיאותי.

"הוא פתוח. לא כמו שהוא נחרץ בפומבי", אמר היועץ הדמוקרטי הבכיר ל-CNN ביום רביעי בערב.

"הוא עבר מלומר, 'קמלה לא יכולה לנצח' ל-'אתה חושב שקמלה יכולה לנצח?'" המשיך היועץ. "עדיין לא ברור לאן הוא יגיע אבל נראה שהוא מקשיב".

היועץ הוסיף ששיחות ביידן על עתידו עדיין ממשיכות בפרטיות. עם זאת, הקמפיין של ביידן דוחה את הטענות הללו וטוען בתוקף: "הנשיא ביידן הוא המועמד הדמוקרטי והוא ינצח בנובמבר הקרוב".

הדיווח הזה מצטרף ללחץ הגובר על ביידן לפרוש – כאשר דיווח ב'וושינגטון פוסט' הצביע על כך שהנשיא לשעבר ברק אובמה החל להפעיל לחץ על ביידן לשקול מחדש את ריצתו לנשיאות.

כך גם יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי, אשר קרובה מאוד לביידן, וכך גם מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, קראו לנשיא המכהן שלא לרוץ לקדנציה שנייה.

פלוסי אמרה לביידן שסקרים נוכחיים הצביעו על כך שהוא לא יוכל לנצח את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ושהישארותו במירוץ עלולה להרוס את סיכויי הדמוקרטים לזכות בבית הנבחרים, אמרו מספר מקורות.

גם שומר דיבר על הסקרים העגומים כשעודד את הנשיא לפנות את מקומו במהלך פגישה בבית החוף של ביידן בריהובות ביץ', דלאוור.

YOU MIGHT ALSO LIKE