בכיר דמוקרטי פעל כסוכן זר של ממשלת מצרים
הסנאטור בוב מננדז גם סייע לקטאר, כאשר אשתו ילידת לבנון, איתה התחתן רק ב-2018, מואשמת גם כן בפרשת שחיתות מזעזעת

סנאטור דמוקרטי בכיר הורשע ביום שלישי בכל הסעיפים שהואשם בהם במשפט השחיתות שלו, שכולל קבלת שוחד של זהב ומזומן מאנשי עסקים – ופעולה כסוכן זר למען ממשלת מצרים.

פסק הדין נקבע לאחר משפט שנמשך תשעה שבועות בו התובעים אמרו שהסנאטור בוב מננדז ניצל את כוחו כדי להגן על בעלי בריתו מחקירות פליליות ולהעשיר עמיתים, כולל אשתו, באמצעות מעשים שכללו פגישות עם קציני מודיעין ממצרים ועזר להם לגשת למיליוני דולרים בסיוע צבאי אמריקאי.

מננדז בן ה-70 לא העיד במשפט אך הכחיש באופן פומבי את ההאשמות נגדו, ואמר שהוא רק עשה את עבודתו כיו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט.

הסנאטור בוב מננדז ואשתו נאדין (צילום: AP)

הוא אמר שמטילי הזהב שנמצאו בביתו בניו ג'רזי שייכים לאשתו, נאדין מננדז – שגם כן הואשמה אך משפטה נדחה כדי שתוכל להתאושש מניתוח בשל סרטן השד.

החלטת השופטים היא תוצאה של חקירה ארוכת טווח שכללה פשיטה של ה-FBI ביוני 2022 על בית הזוג באנגלווד קליפס, קהילה עשירה ממש מעבר לנהר ההדסו. הסוכנים מצאו מטילי זהב בשווי כמעט 150,000 דולר ומזומן, בעיקר בחפיסות של שטרות 100 דולר, בסך הכול מעל 480,000 דולר. בחנייה אותרה מכונית ספורט קבריולט.

ההגנה טענה כי נאדין לא סיפרה לבעלה הסנאטור על בעיות כלכליות קשות מאוד, וטענה ששמירה על כמות גדולה של מזומן מגיעה בשל הרגל של הפוליטיקאי שעוצב בגלל הוריו שברחו מקובה ב-1951.

ההאשמות החמורות ביותר הן בדבר סוכן זר, שגם אשתו נאדין – אמריקאית ילידת לבנון, איתה התחתן ב-2018 – מעורבת בהן.

היא שמרה על קשר עם גנרל מצרי ועזרה לארגן ביקור בוושינגטון של ראש מודיעין מצרי. היא כתבה לו: "בכל פעם שאתה צריך משהו, יש לך את המספר שלי, ונעשה הכל כדי שזה יקרה".

הסנאטור מננדז, לדברי התובעים, נקט בפעולות כדי להפוך את עצמו לנחמד בעיני הפקידים המצריים, כולל מתן מידע על צוות שגרירות ארה"ב בקהיר, וקידום מהלך ממשלתי של הסרת ההגבלה על 300 מיליון דולר בסיוע צבאי למצרים. הסנאטור גם אמר לאשתו להודיע לקשריה המצריים שהוא מתכוון לאשר 99 מיליון דולר בתחמושת לטנקים.

התובעים הציגו גם ראיות שמננדז נקט בפעולות לטובת ממשלת קטאר כדי לעזור להבטיח עסקה במיליוני דולרים עם קרן השקעות קטארית.

YOU MIGHT ALSO LIKE