מניות הקריפטו, יצרינות הנשק ובתי הסוהר זינקו לאחר ניסיון ההתנקשות
גם חברת המדיה הפרטית של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ראתה קפיצה של 33 אחוזים בבורסה ביום שני, יומיים לאחר שצעיר בן 20 ניסה להתנקש בחייו

מניות של חברות קריפטו ויצרניות נשק זינקו לאחר ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בפנסילבניה ביום שבת.

למרות שהנשיא לשעבר לא נפצע באורח קשה, ניסיון ההתנקשות השפיעה משמעותית על המרחב הכלכלי.

(צילום: Getty Images)

הבורסה ראתה ביום שני קפיצה במניות במספר תחומים.

מניות הקריפטו זינקו בין 5 אחוזים ל-8.5%, וקפיצות נרשמו גם במניות אחרות הקשורות לתחום, כמו Coinbase Global, Marathon Digital ו-Riot Platforms.

המניה של חברת המדיה של טראמפ, TMTG, זינקה ב-33 אחוזים לאחר ניסיון ההתנקשות. החברה היא חברת האם של פלטפורמת המדיה החברתית של הנשיא לשעבר, Truth Social, שמתחילת השנה המניה גדלה ב-75%, כנראה מתוך ההערכה שטראמפ ינצח בבחירות בנובמבר.

"לא מפתיע שהחברה של טראמפ זינקה, מאחר שניצחונו הצפוי בנובמבר והעובדה שזו תהיה הפלטפורמה החברתית היחידה או העיקרית עבורו בארבע השנים הבאות, מה שיביא להרבה דולרים ופרסום", אמר אלקס בינה, מנחה לכלכלה פיננסית מאונ' טנסי.

נוסף לכך, לאחר ניסיון ההתנקשות הכושל, יצרניות הנשק Smith & Wesson Beans, Sturm Ruger & Company ו-Ammo עלו בין 7.5 אחוזים ל-18%.

הקפיצה אינה יוצאת דופן לאחר אירוע חריג שכזה, שכן אמריקאים לעתים קונים יותר נשקים לאחר אירועי ירי גדולים, זאת מחשש שחוקי נשק חדשים יגבילו את גישתם לחימוש עתידי.

גם מניות בתי הסוהר פרטיים עלו, כמו Geo Group ו-CoreCivic שעלו בעשרה אחוזים וב-7.7%, בהתאמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE