למעלה מ-15 מתכות נמצאו במגוון טמפונים פופולרים
חוקרים מצאו ארסן, עופרת, כספית ועוד 13 מתכות בכל 14 המותגים שרכשו מקמעונאים גדולים ומוכרים בארה"ב ובבריטניה. עם זאת, המחקר לא פירט באילו מותגים מדובר

יותר מ-15 מתכות - כולל עופרת וארסן - נמצאו במגוון רחב של טמפונים שנמכרים ברחבי ארה"ב ואירופה, מה שמעלה דאגות לגבי מוצרי המחזור שבהם משתמשות מיליוני נשים, כך מצא מחקר חדש.

בדיקות מצאו עופרת בכל 30 הטמפונים מ-14 מותגים שנרכשו מקמעונאים גדולים באינטרנט ובחנויות בארה"ב, בריטניה ויוון, לפי הממצאים שפורסמו השבוע בכתב העת Environmental International.

"הממצאים שלנו מצביעים על הצורך בתקנות שידרשו מהיצרנים לבצע בדיקות למתכות בטמפונים", כתבו החוקרים.

הניתוח חיפש ריכוזים של ארסן, בריום, סידן, קדמיום, קובלט, כרום, נחושת, ברזל, מנגן, כספית, ניקל, עופרת, סלניום, סטרונציום, ונדיום ואבץ. כל 16 המתכות זוהו במוצר אחד.

נדרשים מחקרים נוספים כדי לקבוע האם המתכות נספגות מהטמפונים, מה שיהיה מדאיג במיוחד מאחר שעור הנרתיק חדיר יותר מאזורים אחרים בגוף, כך ציינו החוקרים, בראשותם של ג'ני שירסטון, חוקרת פוסט-דוקטורט בבית הספר לבריאות הציבורית של אוניברסיטת קליפורניה ברקלי. כל חומר שנכנס למחזור הדם מהנרתיק לא יעבור גם דרך הכבד, אמרו החוקרים.

הממצאים לא ציינו את המותגים שנבדקו. שירסטון אמרה שהיא לא הייתה יכולה לספק רשימה של המותגים שנבדקו.

טמפונים אורגניים הכילו פחות עופרת ויותר ארסן מאלה שאינם אורגניים, ואלה שנמכרו בארה"ב הכילו ריכוזים גבוהים יותר של עופרת מאלה שבאירופה, כך נאמר במחקר.

"אנחנו עדיין לא יכולים לומר שאנשים לא צריכים להשתמש בטמפונים. עד כה מה שאנו יודעים הוא שמתכות נמצאות בכל הדוגמאות שבדקנו. עם זאת, אנו עדיין לא יודעים אם המתכות נספגות מהטמפון ואם הן נספגות על ידי הגוף. לכן אנו עדיין לא יכולים להעריך עד כמה (אם בכלל) מתכות בטמפונים תורמות לבעיות בריאותיות", אמרה שירסטון.

YOU MIGHT ALSO LIKE